8 051 791 läst · 39 241 svar
8052k läst
39,2k svar
Humorhörnan ...
Verklig händelse:thomas33 skrev:Söndagsskolan har samlats och prästen försöker få eleverna att förstå hur man kommer till himlen. "Om jag säljer mitt hus, min bil och sen alla mina andra saker, kommer jag då till himlen?
"Nej!" ropar alla barnen.
"Om jag istället städar hela kyrkan, klipper gräset på kyrkogården och reparerar allt som är trasig, kommer jag då till himlen?"
Återigen svarar alla, "Nej!"
"Då får ni förklara för mig hur jag kommer till himlen?"
En liten pojke ropar kvickt, "Du måste vara död!"
Min son sjöng i kyrkans småbarnskör som liten. På en gudtjänst ville prästen ha interaktion med barnen och pekade på en bild av S:t Göran och draken och frågade ifall de visste vad bilden föreställde.
Min son svarade då högt och tydligt: Midgårdsormen!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Kyrkans UngdomsKör?jarlh skrev:
Redigerat:
Fräckisvarning
Läraren frågade sina elever om det var möjligt att stoppa in 2 hål i ett annat hål. Ingen kunde svara.
"Ni elever är så dumma. Gå hem och fråga era föräldrar och kom tillbaks i morgon med ett svar."
Nästa dag kan fortfarande ingen svara på frågan.
"Det verkar som era föräldrar är lika dumma som ni och svaret är hur enkelt som helst."
Läraren formar tumme och pekfinger till en ring, för sedan handen framför sin näsa.
"Se så enkelt och varken ni eller era föräldrar kunde svaret."
Nästa dag kommer en av eleverna fram till läraren. "Min pappa undrar om du också kan stoppa in 7 hål genom ett hål?"
"Nej, det är helt omöjligt."
"Pappa säger att det går."
Hur då?
"Han säger att du skall ta en flöjt och köra upp i röven."
Läraren frågade sina elever om det var möjligt att stoppa in 2 hål i ett annat hål. Ingen kunde svara.
"Ni elever är så dumma. Gå hem och fråga era föräldrar och kom tillbaks i morgon med ett svar."
Nästa dag kan fortfarande ingen svara på frågan.
"Det verkar som era föräldrar är lika dumma som ni och svaret är hur enkelt som helst."
Läraren formar tumme och pekfinger till en ring, för sedan handen framför sin näsa.
"Se så enkelt och varken ni eller era föräldrar kunde svaret."
Nästa dag kommer en av eleverna fram till läraren. "Min pappa undrar om du också kan stoppa in 7 hål genom ett hål?"
"Nej, det är helt omöjligt."
"Pappa säger att det går."
Hur då?
"Han säger att du skall ta en flöjt och köra upp i röven."