8 062 900 läst · 39 274 svar
8063k läst
39,3k svar
Humorhörnan ...
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 754 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 754 inlägg
Intressant, hade också RANDOM som mitt enda "rätta svar"KnockOnWood skrev:
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
En kvinna i en röd varmluftsballong insåg, att hon var vilse. Hon reducerade höjden och fick syn på en man på jorden. Hon gick lite längre ner och ropade till mannen:
”Ursäkta, kan du hjälpa mig? Jag skulle träffa en väninna för en timme sedan, men jag vet inte, var jag är!”
Mannen svarade: ”Du befinner dig i en röd varmluftsballong ca. 30 fot över havet på 55º41´47” nordlig bredd och 10º12´47” västlig längd.”
”Du måste vare tekniker.” sa kvinnan.
”Ja det är jag,” svarade mannen, ”men hur kunde du veta det?”
”Enkelt,” sa kvinnan, ”allt, du har sagt, är tekniskt korrekt, men jag har ingen aning om, vad jag ska använda upplysningarna till. Faktum är, att jag vet fortfarande inte var jag är. Det enda jag har fått ut av din hjälp, är att jag är ännu mer försenad.
”
Mannen på jorden svarade: ”Du måste vara socialdemokrat.”
”Det är jag,” svarade kvinnan, ”men hur kunde du veta det?”
”Det är enkelt. Du vet inte var du är eller vart du ska. Du har kommit upp med hjälp av varm luft. Du har ingått ett avtal som du inte klarar av att hålla och du förväntar dig att folk under dig skall lösa problemet.
Faktum är, att du befinner dig i samma situation som du gjorde innan du träffade mig, men nu är det plötsligt mitt fel!
”Ursäkta, kan du hjälpa mig? Jag skulle träffa en väninna för en timme sedan, men jag vet inte, var jag är!”
Mannen svarade: ”Du befinner dig i en röd varmluftsballong ca. 30 fot över havet på 55º41´47” nordlig bredd och 10º12´47” västlig längd.”
”Du måste vare tekniker.” sa kvinnan.
”Ja det är jag,” svarade mannen, ”men hur kunde du veta det?”
”Enkelt,” sa kvinnan, ”allt, du har sagt, är tekniskt korrekt, men jag har ingen aning om, vad jag ska använda upplysningarna till. Faktum är, att jag vet fortfarande inte var jag är. Det enda jag har fått ut av din hjälp, är att jag är ännu mer försenad.
”
Mannen på jorden svarade: ”Du måste vara socialdemokrat.”
”Det är jag,” svarade kvinnan, ”men hur kunde du veta det?”
”Det är enkelt. Du vet inte var du är eller vart du ska. Du har kommit upp med hjälp av varm luft. Du har ingått ett avtal som du inte klarar av att hålla och du förväntar dig att folk under dig skall lösa problemet.
Faktum är, att du befinner dig i samma situation som du gjorde innan du träffade mig, men nu är det plötsligt mitt fel!
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg