Tandem musca cacavit
Gillar särskilt möjligheten för 10 sidorna att beskriva för "utbildade" att lämna in sina imbecilla invändningar. Vad gör vi?

För er nyfikna så hade jag tagit ett foto på vår IKEA-tvålpump med en bild från gårdagens reklamblad fastklämd över själva munstycket.

harry73
Chrissofsweden skrev:
Vad menar du med det?
Nu ser jag att marlen inte bara raderade tvålpumpen men även två inlägg av honom. Det var på tiden. Tack Marlen :)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Oj, jag visste inte att så många kände sig kränkta över mina inlägg :| Jag blir nästan nyfiken på vad jag skrev som skapade sådana känslor hos vissa.

Jag tror de bara var avundsjuka på din humor :).

Mikael_L
Chrissofsweden skrev:
Oj, jag visste inte att så många kände sig kränkta över mina inlägg :| Jag blir nästan nyfiken på vad jag skrev som skapade sådana känslor hos vissa.
Bekymra dig inte så mycket. Jag tror det finns diverse i denna tråd som är nära gränsen, en del ryker annat klarar sig.
Lite krav går det väl också att ställa på läsarna, att även läsare måste ha lite lagom tjock hud, annars kan man ju läsa i andra trådar. Denna är ju inte speciellt livsviktig. ;)

• Gilla
hyggabus och 2 till
  • Laddar…
kontorsråttan
Illustration av en man i gammaldags klädsel med text om att uttrycka att man är kränkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Snailman och 5 till
  • Laddar…
En textbaserad bild som innehåller en satirisk guide kallad "Kränktguiden" med information om när man är kränkt och olika former av kränkningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Marcussjogren och 5 till
  • Laddar…
"Påståendet att ”alla” är så lättkränkta i dag förutsätter ju att något av följande är sant: 1) de blev inte kränkta förr eller 2) de blev kränkta men det hördes inte eller 3) de fanns inte.
Det tredje alternativet kan vi på goda grunder sortera bort direkt. Och eftersom det första förutsätter att mental sårbarhet är en plötslig kollektiv mutation (det kanske är mobilstrålningen?!) blir vi ju sittande med det andra alternativet.
De hördes inte.
Och den som säger att alla jävlar är så lättkränkta i dag kanske egentligen menar att alla jävlar hörs i dag. Och att det är besvärligt för den som vill skämta om vad som helst."

Ur Andrev Waldens krönika Tänk om vår lättkränkta samtid bara är en myt.

• Gilla
Kjell K.
  • Laddar…
Nu är detta förvisso humortråden, men jag föreslår att detta med den moderna tidens lättkränkthet är uppfunnet av en mindre grupp människor som i sociala medier och annat uppmärksammats på att man inte får säga vad man vill till vem man vill och hur man vill (trots att vi har långtgående lagar om yttrandefrihet). Det har alltid varit så men i takt med att det sunda förnuftet sakta försvinner och möjligheterna att göra sin röst hörd ökar så märker denna "frispråkiga" minoritet av detta betydligt oftare (när man får smäll få fingrarna för det man säger).

Den som oftast beklagar sig över "pk-maffian" och lättkränkthet är sannolikt dom som förlorat mest av sitt förnuft och helt enkelt glömt bort hur man uppför sig.

Graden av kränkthet föreslår jag är ungefär samma som tidigare, det är i den andra änden det ändrat sig.

Sådeså.

• Gilla
AXS och 5 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Just norgevitsar är ok eftersom bygger på en tes som är sann. Detsamma gäller skämt om göteborgare, dom är också sanna allihop.
Det är precis därför Jesus inte blev född i Norge. Dom kunde inte hitta tre vise män.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
harry73
Dom skulle vara kung och vis och det är sällsynt i hela Skandinavien

• Gilla
beqen
  • Laddar…
I brist på vise men kanske det duger med ordinarie?

• Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
harry73 skrev:
Dom skulle vara kung och vis och det är sällsynt i hela Skandinavien
Inte för att vara sån, men vilket område skulle vara bättre? Nordamerika? Mellanöstern? Östblocken? Asien?

AxxChild skrev:
Inte för att vara sån, men vilket område skulle vara bättre? Nordamerika? Mellanöstern? Östblocken? Asien?
Halland!
Den där j***a regionutredningen vill slå ihop Halland med halva Sverige, men det går vi inte med på.
Hellre tillbaka till Danmark.

Och så får de lägga ner Hotell Freden i Knäred :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.