8 374 554 läst · 40 310 svar
8375k läst
40,3k svar
Humorhörnan ...
Jag va på citygross och hittade två fynd idag! Jag ville ha två tandborstar och sen blev jag lite sugen på lite sommarprylar! Eftersom bilderna blir lite suddiga kan jag tala om att erbjudandet om sommarprylar gick ut 18 september 2022.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L skrev:
Pol pot trodde jag var filuren allra längst till vänster. Men är det glasögon på han så är det kanske Kim jong il.
Längs till höger tänkte jag bin laden, men var lite förbryllad över ringen på turbanen, som jag aldrig tror jag sett han ha. Så det är kanske Mohammed bin Salman ändå, rena duvungen bland de andra gamarna.
Den tommib tänkte som Zhou Enlai, hade jag ingen aning om, och jag håller med dig om det konstiga valet i så fall.
Men annars satt jag alla andra, de var ju rätt enkla.
Platsar Fidel i det där gänget?
Nu ska jag vara lite groddödare, men det är lite fakta som jag tror det är bra att många typ tar till sig.M Mellanbarn skrev:
SSAB i Luleå, som är ett världens minsta stålverk, det är litet i alla fall. Producerar ca 2 miljoner ton stål om året.
I Ukraina har det totalförstörts pansarfordon med en vikt på ca 400.000 ton (en ren gissning från min sida, 10000 fordon på i snitt 40 ton vardera, men det är å andra sidan en övervikt på pansarskyttefordon, som kanske väger mer typ 20 ton, å andra sidan är det totalt kanske en del fler fordon).
Slutsats? Ja, lilla SSAB i Luleå producerar lika mycket stål på ca 5 månader som all metall som nu står rostar i Ukraina.
Tänker man lite ett tag i dessa banor, så inser man ju hur otroligt mycket stål som det produceras i världen.
Ja det är frågan, han står ju där i alla fall.B bryggstun skrev:
Men du tänkte på ifall han har tillräckligt med blod på sina händer?
Ja det är frågan..., Stailn, Hitler, Mao t.ex. är ju rätt svårslagna, men det finns ju dock fler som är som rena lammungarna i deras sällskap där på bilden.
Men många små ”grodyngel” ligger och rostar i Ukraina nu.Mikael_L skrev:
Nu ska jag vara lite groddödare, men det är lite fakta som jag tror det är bra att många typ tar till sig.
SSAB i Luleå, som är ett världens minsta stålverk, det är litet i alla fall. Producerar ca 2 miljoner ton stål om året.
I Ukraina har det totalförstörts pansarfordon med en vikt på ca 400.000 ton (en ren gissning från min sida, 10000 fordon på i snitt 40 ton vardera, men det är å andra sidan en övervikt på pansarskyttefordon, som kanske väger mer typ 20 ton, å andra sidan är det totalt kanske en del fler fordon).
Slutsats? Ja, lilla SSAB i Luleå producerar lika mycket stål på ca 5 månader som all metall som nu står rostar i Ukraina.
Tänker man lite ett tag i dessa banor, så inser man ju hur otroligt mycket stål som det produceras i världen.
Och förhoppningsvis lär det bli fler.
Nog blev den grodan ordentligt omhändertagen, men det var väldigt intressanta siffror.Mikael_L skrev:
Nu ska jag vara lite groddödare, men det är lite fakta som jag tror det är bra att många typ tar till sig.