7 773 947 läst · 38 066 svar
7774k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Lille Tony är den duktigaste killen i klassen, och är alltid först färdig med proven. För att han inte ska förstöra för resten av klassen, säger fröken en dag till honom:
Tony, du är så duktig att jag måste ställa dig en extra fråga.
Det sitter 5 fåglar på en gren. Du har med dig ett luftgevär och skjuter en av dem. Hur många sitter kvar?
Ingen, svarar Tony.
Vad menar du ingen?
Jo, den ene stupar i backen, och de andra flyr skrämt därifrån.
Fröken nickar motsträvigt:
Svaret skulle egentligen varit 4, men jag gillar sättet du tänker på.
Lite senare räcker Tony upp handen.
Ja, Tony?
Fröken, kan jag få fråga dig om något?
För all del.
Okay, 3 damer står vid en glasskiosk, och alla har köpt sig en glass.
En av dem slickar på glassen, den andra biter i den och den tredje suger på den. Vem av dem är gift?
Fröken rodnar:
Ehh..jag vet inte riktigt, kan det vara hon som suger på den?
Nej, fröken. Det är hon som har ring på fingret, men jag gillar sättet du tänker på!
Det sitter 5 fåglar på en gren. Du har med dig ett luftgevär och skjuter en av dem. Hur många sitter kvar?
Ingen, svarar Tony.
Vad menar du ingen?
Ja, Tony?
För all del.
En av dem slickar på glassen, den andra biter i den och den tredje suger på den. Vem av dem är gift?
Fröken rodnar:
Nej, fröken. Det är hon som har ring på fingret, men jag gillar sättet du tänker på!
Gammal men lika bra fortfarandeD09 skrev:Lille Tony är den duktigaste killen i klassen, och är alltid först färdig med proven. För att han inte ska förstöra för resten av klassen, säger fröken en dag till honom:
Ingen, svarar Tony.
Vad menar du ingen?
Ja, Tony?
För all del.
Fröken rodnar:
En man, hans fru och hans svärmor var på semester i Jerusalem. Under tiden de var där så dog svärmodern plötsligt.
När senare mannen gick till en begravningsbyrå för att hämta kroppen förklarade begravningsentreprenören att de kunde skeppa hem kroppen för en avgift på 50 000 kronor eller så kunde de begrava kroppen i Jerusalem för bara 1500 kronor.
Mannen funderade en liten stund och sa sedan att det var bäst att skeppa hem kroppen.
Begravningsentreprenören frågade, Varför ska du betala så mycket pengar för att frakta hem din svärmor när vi lika gärna kan ha en värdig ceremoni här för bara 1500 kronor?
Mannen svarade, För 2000 år sedan dog en man och blev begraven här och bara tre dagar senare kom han tillbaka från de döda Jag kan helt enkelt inte ta den chansen.
När senare mannen gick till en begravningsbyrå för att hämta kroppen förklarade begravningsentreprenören att de kunde skeppa hem kroppen för en avgift på 50 000 kronor eller så kunde de begrava kroppen i Jerusalem för bara 1500 kronor.
Mannen funderade en liten stund och sa sedan att det var bäst att skeppa hem kroppen.
Begravningsentreprenören frågade, Varför ska du betala så mycket pengar för att frakta hem din svärmor när vi lika gärna kan ha en värdig ceremoni här för bara 1500 kronor?
Mannen svarade, För 2000 år sedan dog en man och blev begraven här och bara tre dagar senare kom han tillbaka från de döda Jag kan helt enkelt inte ta den chansen.
Om man kan fälla upp sitsen blir det ju inte något kiss på den. När den är så här blir ju hålet mindre och då ökar risken att man missar hålet och träffar sitsen.wanegardh skrev:
Om man har hyfsad uppfostran torkar man dock av sitsen efter sig om man inte träffar hålet...
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Mina döttrar lämnar ofta kissdroppar på ringen då dom måste resa sig för att nå pappret (1,5 & 4,5år). Detta resulterar i att min sambo gör rent ringen när hon sätter sig och jag går fri då det lika gärna kan vara döttrarna. Därför står jag.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Bara en tidsfråga alltså, börja öva redan nu.
Protte
Protte
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg