7 777 043 läst · 38 081 svar
7777k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Medlem
· Västernorrland
· 67 inlägg
Påminner om Björn Rosenströms låt, "trumpeten känns så len mellan era ben"
Om man glömt sin trumpet hemma när det är dags för spelning i konserthuset ska man alltså svara nej om man erbjuds en "som vi har i reserv".
Edit: och ni viktigpettrar som inte kan låta bli att påpeka att det där inte är en trumpet....skit på er så får ni randiga ben.
Edit: och ni viktigpettrar som inte kan låta bli att påpeka att det där inte är en trumpet....skit på er så får ni randiga ben.
Apropå att stå upp...altaxis skrev:
Feministisk analys av ståkissande:
"Män gör fel. Det skvätter. Dessutom är det nyttigare att sitta ner."
Feministisk analys av ståkissande om män och kvinnor varit utrustade "tvärtom":
"Det är typiskt för det patriarkala samhället att toaletter är utformade efter mäns kroppar. Sedan det första utedasset så har inget hänt, våra dagars helkaklade lyxbadrum utformas fortfarande med wc-stolar efter den manliga sittkissarnormen. När vi kvinnor lyssnar på våra kroppar och kissar på det sätt som känns naturligt så utsätts vi för manliga härskartekniker och får höra att vi skvätter. Ofta försöker män omyndigförklara oss och påpeka att det är nyttigast att sitta ned trots att de flesta av våra medsystrar inte har några som helst hälsoproblem med att stå upp. Vi kan inte förvänta oss att patriarkatet frivilligt ser till att toaletter i högre utsträckning kommer att förses med pissoarer, därför föreslår jag lagstiftning om att samtliga svenska toaletter (såväl offentliga som i hemmen) ska förses med pissoar. Tills patriarkatet inser detta så är det inte mer än rätt att dom får torka golvet och ringen efter oss!"
En kväll hörde pappan hur sin son bad nattbönen och han avslutade med:
Gud välsigne mamma. Gud välsigne pappa. Gud välsigne mormor. Hej då morfar.
Detta tyckte pappan var lite konstigt, men han brydde sig inte så mycket om det. Nästa dag dog morfar.
Två månader senare hörde pappan igen hur sonen bad sin nattbön:
Gud välsigne mamma. Gud välsigne pappa. Hej då mormor.
Nästa dag dog mormor, och pappan blev mer och mer upprörd över situationen. Två veckor senare bad sonen:
Gud välsigne mamma. Hej då pappa.
Enbart detta gav pappan nästan en hjärtattack. Han sa inget, men följande dag gick han upp tidigt så att han skulle missa morgontrafiken till jobbet. Där stannade han hela dagen. När klockan passerat midnatt vågade han sig hem, ganska stark eftersom han överlevt dagen! När han kom hem ursäktade han sig för sin fru och sa:
Jag är ledsen älskling. Jag har haft en sjuhelvetes dag på jobbet.
Tror du att du har haft en dålig dag? skrek frun min dag började med att brevbäraren föll ned och dog på här utanför!
Gud välsigne mamma. Gud välsigne pappa. Gud välsigne mormor. Hej då morfar.
Detta tyckte pappan var lite konstigt, men han brydde sig inte så mycket om det. Nästa dag dog morfar.
Två månader senare hörde pappan igen hur sonen bad sin nattbön:
Gud välsigne mamma. Gud välsigne pappa. Hej då mormor.
Nästa dag dog mormor, och pappan blev mer och mer upprörd över situationen. Två veckor senare bad sonen:
Gud välsigne mamma. Hej då pappa.
Enbart detta gav pappan nästan en hjärtattack. Han sa inget, men följande dag gick han upp tidigt så att han skulle missa morgontrafiken till jobbet. Där stannade han hela dagen. När klockan passerat midnatt vågade han sig hem, ganska stark eftersom han överlevt dagen! När han kom hem ursäktade han sig för sin fru och sa:
Jag är ledsen älskling. Jag har haft en sjuhelvetes dag på jobbet.
Tror du att du har haft en dålig dag? skrek frun min dag började med att brevbäraren föll ned och dog på här utanför!