7 773 237 läst · 38 065 svar
7773k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Du menar Joakim Larsson och hans orkester från Sundbyberg?Keiller skrev:Huga, vilka flasbacks jag fick nu. Till hösten 1982, då vi var några stycken som skulle ut på dans en lördag.
Vi hade två alternativ, båda en bilresa bort i Folkets Hus men i två olika orter här i Bergslagen.
På ena stället, ett okänt band som nyss vunnit Rock-SM, det var några långhåriga gossar som kallade sig Europe. På andra stället spelade Kung Sune och Göteborgsrockarna.
Eftersom vi var 14 stycken på förfesten, men bara hade en Amazon att åka i, valde vi det som låg närmast och klämde i oss allihopa i bilen. Jag låg i bakluckan och hade det nog mest bekvämt av alla. Hade t.o.m svängrum att dricka mina folköl.
Kung Sune och de andra bjöd på en fantastisk show med bra musik och toppenkvällen avslutades på bästa sätt med bortamatch.
Fast jag undrar ibland hur musiken var på det andra stället och hur det gick sen för de långhåriga gossarna?
Staffan
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Det blev nog count down
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 623 inlägg
Inget som inte en penicillinkur kunde fixa antar jag.
När vi blev några år äldre, köpte en kompis en åtta år gammal, Amerikansk bil. "Oldsmobile 442 Curtlas supreme", med den fabrikstrimmade 455, W30:motorn på låga 400 hk.
Tänk er samma scenario i världen bästa land.
"Volvo 2,0 245 DeLux"!
Oldsen kostade tjugofem tusen!
11stycken glada gossar, och numera något år äldre flickor pick plats. Med tanke på att cabställningen tog upp halva baksätet, var det en bedrift. En utrymmesunderlättande faktor, kan varit att damerna, på den tiden inte bar BH och på så vis minskade den totala massan.
Staffans
Tänk er samma scenario i världen bästa land.
"Volvo 2,0 245 DeLux"!
Oldsen kostade tjugofem tusen!
11stycken glada gossar, och numera något år äldre flickor pick plats. Med tanke på att cabställningen tog upp halva baksätet, var det en bedrift. En utrymmesunderlättande faktor, kan varit att damerna, på den tiden inte bar BH och på så vis minskade den totala massan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans
Redigerat:
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 129 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 129 inlägg
Hade påsk caravan där jag kommer ifrån.
Då var vi 15 st i en impala hgv 3 st soffor var det i den.
På tur hem så gick bilen sönder så vi fick lift av en med cheva van, de var 9 st så totalt 24 st i cheva vanen.
Tider det.
Då var vi 15 st i en impala hgv 3 st soffor var det i den.
På tur hem så gick bilen sönder så vi fick lift av en med cheva van, de var 9 st så totalt 24 st i cheva vanen.
Tider det.
Fusk.H Hallerudsbo skrev:
I Smögens fyllecell, avsedd för en. Sätt vi nio hårda, icke söndercurlade ynglingar.
Thomas highway
Det var en uppenbarelse, av Guds nåde.Violina skrev:
https://music.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_kgoTKVZ_TAjNBm3V_wDWqIv9isVN6OAXo&feature=share
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Ert förflutna är ju skrattretande......
P
P
Logga in
Skapa konto
Det är inte lätt med strl 12 på nävar..
Och kaffeburkar gjorda för mindre saker..
gick en bit när jag skulle hämta upp måttet..
Går tillbaka till att bara hälla på....
Logga in
Skapa konto
Undrar jag om frugan ser att burken ändrat form...
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg