40 929 läst · 106 svar
41k läst
106 svar
HQV Automover 2016 modeller
Exakt, så är det.mg765 skrev:
430x har ett batteri, samma som 450. 450 har dock två sådana.
data:
Specific lithium-ion battery
18 Volt
5200mAh
5,2 Ah
1 Stück für Automower 430X M2016-
(1 Stück = 5,2Ah)
2 Stück für Automower 450X M2016-
(2 Stück = 2x5,2Ah = 10,4Ah)
Tillbaka till min ursprungliga fråga. Funkar det omjag monterar ett batteri i det lediga facket? Teoretiskt borde jag få prestanda som en 450, eller?
Redigerat:
Har för mig jag läst någonstans att HQ klippare skall genomgå någon slags check innan de levereras ut från ÅF, och att det där ingick att lägga in senaste mjukvaran. Stämmer detta, eller har jag läst i syne?
Mailade Liljekvists idag och bad dem bekräfta att de lägger in senaste firmware innan de skeppar klipparen men fick till svar att "Husqvarna gör en fabriksuppdatering innan maskinerna skickas till oss. Vi uppdaterar inga maskiner innan levarans."
Mailade Liljekvists idag och bad dem bekräfta att de lägger in senaste firmware innan de skeppar klipparen men fick till svar att "Husqvarna gör en fabriksuppdatering innan maskinerna skickas till oss. Vi uppdaterar inga maskiner innan levarans."
430x har ett batteri. 330x har två. Vet inte varför dom ändrat. Men den total batteri kapaciteten är fortfarande snarlik. Tror inte du tjänar något på att pilla i ett batteri till. Det begränsas även av mjukvaran skulle jag tro.
Angående att lägga in senaste mjukvaran så ingår det i PDI:n. Men det är många som slarvar med det. Det tar en stund att packa upp maskinen kolla över den och köra ett test ink. uppdatering. Det är lätt sånt prioriteras bort för att klara att pressa priserna.
Angående att lägga in senaste mjukvaran så ingår det i PDI:n. Men det är många som slarvar med det. Det tar en stund att packa upp maskinen kolla över den och köra ett test ink. uppdatering. Det är lätt sånt prioriteras bort för att klara att pressa priserna.
Redigerat:
Så kan det nog vara. Insåg däremot ett mer konkret problem. 450n har en annan kraftigare laddare än min 430x. Att även uppgradera laddaren går på ca 270 då blir det en deal-breaker. Så jag lägger den här idén på hyllan. 😉quick skrev:430x har ett batteri. 330x har två. Vet inte varför dom ändrat. Men den total batteri kapaciteten är fortfarande snarlik. Tror inte du tjänar något på att pilla i ett batteri till. Det begränsas även av mjukvaran skulle jag tro.
Ja din laddtid kommer ju bli längre om den tillåter att ladda batterierna till max. Men jag tror det ligger en begränsning i antal ampere timmar den laddar innan den går ut för klippning igen eller ner till underhållsladdning om den är parkerad.Sonny K skrev:
Är det "Husqvarna PDI - Inspektion före leverans" (Pre-Delivery Inspection) du tänker på?mhacker skrev:Har för mig jag läst någonstans att HQ klippare skall genomgå någon slags check innan de levereras ut från ÅF, och att det där ingick att lägga in senaste mjukvaran. Stämmer detta, eller har jag läst i syne?
http://www.gplshop.se/husqvarna-pdi.php
https://www.liljekvists.com/husqvarna-pdi__1101
Redigerat: