Lossa alla skruvar det är knivdisken som är lös! Även insexen.
 
Hade samma problem på min 430x, mailade Liljeqvists där jag köpt min, fick besked att detas butik i Malmö skulle hjälpa mig. Det tog ca 3 minuter att fixa det, teknikern där viste mycket väl vad problemet var, flera av de nya modellerna hade samma problem, som om de hade missat att spänna skivan på fabriken.
Mitt tips; ta kontakt med ditt inköpsställe och få det ordnat.
 
robban22 skrev:
Har en AM 450x, sedan igår har den börjar låta väldigt konstigt.
Låter metalliskt, med vibrationsljud. som något sitterlöst.

Vände den och kände under och känns som skivan som knivarna sitter i sitter lite löst, går att jucka den fram och tillbaka ca en halv cm innan det tar tag.

Men går ju inte skruva åt den? Har lossat på de tre skruvarna under och försökt dra åt den centrum insex men ingen förbättring.

Vad kan man göra?
Är väldigt mycket fallfrukt över hela gräsmattan nu, hur påverkar det klipparen?

Lossa den centrumskruven och dra ut lagerhållaren så ser du dom 3 skruvarna som håller knivdisken,dra åt dom så blir det bra
 
Redigerat:
Stefan Severin skrev:
Lossa den centrumskruven och dra ut lagerhållaren så ser du dom 3 skruvarna som håller knivdisken,dra åt dom så blir det bra
Härligt!
Tack,ska testa så fort jag kommer hem.
 
Hallå,
Köpte en 420 som jag har installerat hos morsan. Allt har fungerat klockrent till en början, men nu när den avslutar klippningen och ska hitta tillbaka till laddstationen så blir det problem. Den rör sig mitt inne i klippområdet när den plötsligt saktar ner och byter håll. Sen kan den köra några meter innan den saktar ner och byter håll igen. Detta gör att den aldrig når begränsningskabeln för att byta håll. Några gånger har den virrat runt tills batteriet tar slut. Nån som känner igen sig? Som sagt, i början fungerade allt klockrent, och jag har inte ändrat några inställningar.
 
Är det någon som vet vad den lilla gummiöglan som sitter undertill på (åtminstone) 105:an är till för?
 
Är verkligen 330x och 430x identiska (förutom batteritid)? Har hittat en bra deal på 330x för 19.000 inkl massa extraknivar, som jag tolkar diskussionen här så det är det ett kanonpris? (med tanke på att installationskit ingår)

Är det lika mycket kabel med i 330x som det är i stora kitet till 430x?
 
mhacker skrev:
Är verkligen 330x och 430x identiska (förutom batteritid)? Har hittat en bra deal på 330x för 19.000 inkl massa extraknivar, som jag tolkar diskussionen här så det är det ett kanonpris? (med tanke på att installationskit ingår)

Är det lika mycket kabel med i 330x som det är i stora kitet till 430x?
Jag är rätt säker att det var en rulle 250 och en 150m rulle i paketet på min 330.
Om det är på liljeqvist motor du tänkt att köpa den hos så är det inte originalknivar du får. Lite lustigt då de är återförsäljare för husqvarna. Tydligen säljs dessa knivar även på Ullared.
Min är tillverkad 2016 och köpt på liljeqvists.

Den har något äldre mjukvara än 430 och som du vet två batterier som tillsammans är lite större än 430s.

Det är enligt mig ett väldigt bra pris för en bra maskin.
 
400m följde det med på 330x, på 430x måste du köpa till kabeln. finns 3 olika paket.
 
Jepp, det var den återförsäljaren jag tänkte på :) förstår att de lockar med "piratknivar" men tänker att det kan väl inte vara nån större skillnad?

Går det inte att uppgradera mjukvaran själv? Och borde det inte vara samma mjukvara ändå, med tanke på att det verkar vara en stort sett identisk maskin?

GordonE skrev:
Jag är rätt säker att det var en rulle 250 och en 150m rulle i paketet på min 330.
Om det är på liljeqvist motor du tänkt att köpa den hos så är det inte originalknivar du får. Lite lustigt då de är återförsäljare för husqvarna. Tydligen säljs dessa knivar även på Ullared.
Min är tillverkad 2016 och köpt på liljeqvists.

Den har något äldre mjukvara än 430 och som du vet två batterier som tillsammans är lite större än 430s.

Det är enligt mig ett väldigt bra pris för en bra maskin.
 
Du måste in till åf med den för att uppdatera mjukvara. Däremot kan du be dem göra det om du köper den.
 
Jag köpte min 430x på Liljeqvists, fick med 45 extra knivar kostnadsfritt, dessa var original, även om de inte ser ut som de som följer med klipparen.

Låda med 45 extra originalknivar för 430x-gräsklippare från Husqvarna, märkt Made in Great Britain.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plastfodral med extra knivar för robotgräsklippare, några är synliga i halvöppen förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Antar att HQ, precis som alla andra tillverkare, köper sina delar från lite olika underleverantörer beroende på dagspris. Det måste ju vara därför det finns olika "originalknivar".

Har lagt en beställning hos Liljekvists nu. Får se om jag hinner med att installera den nu innan säsongen är över eller om den får ligga och gotta sig i kartongen fram till våren :)
 
Hej,
Första inlägget här. ☺️
Har en fråga om min 430x. Pryltokig som man är så köpte jag till led strålkastare, som jag själv kopplade in. När jag öppnade upp klipparen såg jag att det finns en ledig plats för ett extra batteri. Fanns även en ledig kontakt på kretskortet, märkt Batt B.
Vad tror ni, är det bara att köpa ett extra batteri och koppla in?

Öppen robotgräsklippare visar interna komponenter, ledningar, och en ledig plats för extra batteri med en märkt kontakt "Batt B".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
430x ska ha dubbla batterier. Det bör väl vara en 420 du har?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.