407 795 läst · 4 920 svar
408k läst
4,9k svar
Home Assistant
Vad styr du för nåt med knappen? Play pause volym?David Wallin skrev:Appropå IKEA-saker som funkar bra med HA...
Jag har tidigare använt IKEAs dimmers för att styra mina Chromecasts, men nu finns ju en mer anpassad variant, den nya Symfonisk-remoten. Tyvärr verkar den inte ha långtryck på alla knappar och knapparna • och •• verkar inte göra något alls, i alla fall inte i deCONZ som jag kör. Men start, stopp, prev, next och volym funkar utmärkt.
[länk]
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Måste Zigbee enheterna paras en och en till stickan eller räcker det att dom är igång?
Tänkte om jag skulle plugga i stickan innan jag åker på jobbet imorgon och även slå igång de andra 2 termometrarna, åker vidare från jobbet och blir borta hela helgen så vore ju lite roligt om man kunde trixa lite med det här när man är borta men det går ju inte om dom ska paras
Tänkte om jag skulle plugga i stickan innan jag åker på jobbet imorgon och även slå igång de andra 2 termometrarna, åker vidare från jobbet och blir borta hela helgen så vore ju lite roligt om man kunde trixa lite med det här när man är borta men det går ju inte om dom ska paras
De måste paras en och en. Däremot kan man köra backup om man vill byta coordinator i framtiden. Tex byta stickanino skrev:Måste Zigbee enheterna paras en och en till stickan eller räcker det att dom är igång?
De måste paras individuellt. Men det är mycket snabbt gjort. Om du använder ZHA så går du bara in i settings->"devices and services"->"SONOFF Zigbee 3.0 USB Dongle..." och väljer "configure". Sedan har du en knapp nere till höger som heter "+ ADD DEVICE".nino skrev:Måste Zigbee enheterna paras en och en till stickan eller räcker det att dom är igång?
Trycker du på den så kommer HA börja leta efter nya enheter som är satta i pairing mode. Hur du sätter dina enheter i det läget borde stå i manualen.
Att skriva detta tog nog längre tid än det hade tagit mig att para den första enheten
Ok men det måste göras på plats alltså det var ju lite tråkigt.. hinner inte innan jobbet är jag räddR RoAd skrev:De måste paras individuellt. Men det är mycket snabbt gjort. Om du använder ZHA så går du bara in i settings->"devices and services"->"SONOFF Zigbee 3.0 USB Dongle..." och väljer "configure". Sedan har du en knapp nere till höger som heter "+ ADD DEVICE".
Trycker du på den så kommer HA börja leta efter nya enheter som är satta i pairing mode. Hur du sätter dina enheter i det läget borde stå i manualen.
Att skriva detta tog nog längre tid än det hade tagit mig att para den första enheten
Ja, du måste (troligen) trycka på en knapp på sensorerna för att de ska sättas i rätt läge.nino skrev:
Men som sagt, det går superfort så varför inte bara göra det nu istället för att skriva massa inlägg här
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg