M Matsty skrev:
Om du betalar 250 SEK för en års prenumeration så får du tillgång till historiskt data på pumpen.

Jag kopplade upp min först när jag fick problem - lite synd för jag kan inte se hur den gått förut. Men kan rekommendera att prenumerera - lättare att se vad som händer. Går ju att logga på USB sticka och pilla i excel med men bekvämt direkt i appen / webbgränssnittet
Insåg att jag bara har prenumeration för att ändra inställningar. Verkar som man får köpa till resten för 250kr till. Hur långt sträcker sig den historiska datan? Kan man se ett år tillbaks hur den jobbade då?

Jo, verkar vara ett år bakåt man kan se. Som sagt så kopplade jag upp min pump ganska nyligen så jag har bara 5-6 veckor historik.

• Gilla
Dst
  • Laddar…
Hur ser era inställningar ut gällande rumsgivaren? Min är ibockad och värmefaktorn står på 2. Jag förstår inte riktigt hur denna påverkar och vad den påverkar. Det konstiga är att den verkar ha blivit aktiverad i augusti i år, mitt i natten vilket inte känns helt rimligt. Kan denna göra att pumpen vill värma för att uppnå rumstemperaturen istället för att bara uppnå framledningstemperaturen, vilket borde gå snabbare?

Skärmdump av inställningar för klimatsystem med temperaturer, ikoner och värmefaktor slider; text på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D Dst skrev:
Hur ser era inställningar ut gällande rumsgivaren? Min är ibockad och värmefaktorn står på 2. Jag förstår inte riktigt hur denna påverkar och vad den påverkar. Det konstiga är att den verkar ha blivit aktiverad i augusti i år, mitt i natten vilket inte känns helt rimligt. Kan denna göra att pumpen vill värma för att uppnå rumstemperaturen istället för att bara uppnå framledningstemperaturen, vilket borde gå snabbare?

[bild]
Ja det stämmer. Den inställningen innebär att beräknad framledningstemperatur ökar eller sänks 2 grader för varje grad skillnad i inställt rumstemperatur jämför uppmätt temperatur. Den aktiverar man helst inte om man inte har en bra anledning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.