27 740 läst · 106 svar
28k läst
106 svar
Hjälp oss att inte frysa ihjäl!
Oh vad jag hoppas. Då ska jag skryta till min fru att jag satt hela natten med alla möjliga verktyg och manualer samt fick läsa en högskolekurs under en dag för att lösa problemet.
Mobilen använde jag bara för att nyttja dess lampa. De tusenlappar vi sparat på detta borde rättsliga pengar till nya fälgar
Men en fråga, det gick ju hur lätt som helst att skruva på den där inne, ska det inte till att den "fastnat" och därför inte kunnat ge värme?
Det enda jag gjort är att öppna och säkerställa att skruven inte fastnat (helt rörlig var den som sagt...) och stänga igen.
Mobilen använde jag bara för att nyttja dess lampa. De tusenlappar vi sparat på detta borde rättsliga pengar till nya fälgar
Men en fråga, det gick ju hur lätt som helst att skruva på den där inne, ska det inte till att den "fastnat" och därför inte kunnat ge värme?
Det enda jag gjort är att öppna och säkerställa att skruven inte fastnat (helt rörlig var den som sagt...) och stänga igen.
Då satt det troligen fast något i pumpen som lossnade när du vred på den. Vred du åt "rätt" håll och "skräpet" inte satt speciellt fastkilat så förklarar det nog varför det kändes som om den var fri.M MrBilo skrev:
Nu hoppas vi att värmen kommer tillbaka snabbt. Håll oss uppdaterade.
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Som en fotnot så kan du ju köra pumpen utan centrumskruven och då se att de snurrar också.......
Känner du någon tydligare temperaturskillnad på de nedre rören nu?
Jag har vid minst ett tillfälle upplevt att en elektrisk pump stannat i ett läge där den ligger "mellan polerna", och inte kan börja rotera, vilket avhjälpts med att bara snurra axeln en smula.
Kära vänner, idag har jag som relativt hårig (på ett maskulint åtråvärd sätt förstås..) förstått syftet med mitt hår på bröstet. Det har värmt mig under dessa iskalla dagar. Detta samt era tips och tricks har uppmuntrat till envist kämpande genom imman som bildas efter att ha gäspat till morgonkaffet för att snabbt springa upp och dricka det.
På bilden nedan ser ni hjälten som under beständig stress, kyla och svordomar fått tjäna som den lojala inomhusjackan präglat av en huttrade hårig (mycket maskulint...) irakier. Stalone (jackan heter så efter rocky) behövs inte mer. Den har nu fått vila in. För nu fungerar golvvärmen.
Återigen tusen tack!!! Skulle ni bo runt krokarna skulle jag bjuda på exotisk marockansk te (som muslim dricker jag ej alkohol) och vi skulle över sötsaker, med betoning på söt, diskutera hur vi tillsammans kämpade oss genom alla dumma frågor och frågor på era svar ställda av mig
Tack igen! Nu ska vi fira genom att först flytta ner allt från övervåningen till nedervåningen.
RIP: Inomhushall jackan inköpsdatumsomjagejkommerihåg-2021-11-24
På bilden nedan ser ni hjälten som under beständig stress, kyla och svordomar fått tjäna som den lojala inomhusjackan präglat av en huttrade hårig (mycket maskulint...) irakier. Stalone (jackan heter så efter rocky) behövs inte mer. Den har nu fått vila in. För nu fungerar golvvärmen.
Återigen tusen tack!!! Skulle ni bo runt krokarna skulle jag bjuda på exotisk marockansk te (som muslim dricker jag ej alkohol) och vi skulle över sötsaker, med betoning på söt, diskutera hur vi tillsammans kämpade oss genom alla dumma frågor och frågor på era svar ställda av mig
Tack igen! Nu ska vi fira genom att först flytta ner allt från övervåningen till nedervåningen.
RIP: Inomhushall jackan inköpsdatumsomjagejkommerihåg-2021-11-24
Ja, det verkar så
Cirkulatkonspumpen är inte alls lika varm nu och golvet känns "ljunmet:. Men trots att jag dragit på högsta nivå på alla vred så vart det inte så pass varmt som jag trodde, men det kanske tar sin tid?
Och vid entrén där vi har klinkers är det lite kallt ännu?
‼️Dessutom‼️ kanske jag bör höja värmekurvan på dagens temperatur?
Cirkulatkonspumpen är inte alls lika varm nu och golvet känns "ljunmet:. Men trots att jag dragit på högsta nivå på alla vred så vart det inte så pass varmt som jag trodde, men det kanske tar sin tid?
Jag tänkte precis samma tanke, och jag tror att det här är förklaringen. Finns säkert någon expert på elspolar som kan förklara fenomenet ;-)omdirigerad skrev:
M MrBilo skrev:Ja, det verkar så
Ingen aning hur du ska ställa värmepumpen, men golven, speciellt som det är betong under kan ta lite tid att värma upp fullt. Känn efter igen imorrn bitti.