Du klarar dig nog med en grundfärg under och sedan tejpen ... eller det gör du! Ingen bild än då jag och maskinen befinner oss i olika landsändor för tillfället... men det kommer inom en v ... :) Säkringar finns ett par i en liten behållare nära batteriet... på min är den svart och har en skruv som man kan skruva loss med handen....två säkringar finns där.
 
tackar för tipset!

Ska kolla upp dom om dom är hela
kan ju va de som också gör att strömmen inte går fram

Huga..!
Var mycket smuts där vid säkringarna, men det var inga direkta säkringar?
Det var typ bara plast med lite metall på?
 
Har nu påbörjat lite smått
har rivit ner i stort sett allt utom växellåda och motor därbak ovanpå

ska tvätta bort all gammal smuts och sen får vi väll se hur de går

Förhoppningarna är att få ihop den till körbart skick och sen sälja den
 
Var hos en polare och hjälpte han med idrottsplatsens Stiga Park Royal 03 eller 04a ede

den krånglar som attan :(
nu var de nå elfel så den går inte o starta med nyckel utan man får köra direktström mellan batteri och startmotor med nyckeln i tändningslåset

så det är inte bara dom gamla som krånglar
en bonde som va där tyckte det va synd att dom inte köpte Husqvarna istället för den ska tydligen vara av bättre kvalite även om den inte har lika bra midjestyrning
 
Hejsan! Har en park 2000 av okänd årsmodell... 8 hk´, med likadan växellåda som ovan, och fick tipset av en reparatör att fylla på vinkelväxelfett (till röjsågar) i lådan då och då, var tveksam på tillförligheten på lådan då jag köpte den. Dem hade bytt bussningar i lådan och den är väldigt trög växlad. har fått tag på en låda och 11 hk motor som suttit på en "Rally" gräsklippartraktor, ser ut att vara en likadan låda som sitter på nyare park. 8k hk´n börjar vara lite svag.. ryker lite blått vid hård belastning. så det blir nog att knåpa ihop detta i vinter. :) Sen har jag "ESAB differental" hehe... diffhuset är sprucket. men den tar sig upp för nästan vilken backe som helst :)
 
hehe ja okej :p
du har svetsat ihop där alltså? :p

Du har inte bilder på din maskin? :)
 
Hej!
Jag tackar för alla fina Park-tips och ger mig in i matchen nu. Har visserligen haft den (Park 2000E) i flera år innehållande en hel del trix & fix men i år har det än så länge bara blivit en grovtvätt, kors i taket.
Var det nån som hade en manual i digitalt format, hittar inte nån på nätet.

Ibland ska man ha bonnröta.
När jag köpte min Park, typ för sju år sedan, så var det glapp i diffen, den liksom vek sig när den blev belastad vilket i sin tur gjorde att kedjan slakade och därmed hackade över (antar att säljaren visste detta och att han hade kollat priset på en ny diff men inte sa något). I vilket fall så hade jag några år tidigare införskaffat lite grejer till ett trehjulingsbygge som det inte blev nåt av med. Där hade jag en diff liggande, en "orange" utan märke. Fel grovlek på axeln, fel drev osv. Men kan ni tänka er, det gick att med de två olika diffarna bygga ihop en fungerande. Tror jag gav typ en femhundring för diffen tillsammans med lite annat skrot. Är det nån som letar efter en diff som passar till en gammal Park kan jag försöka kolla vad det är jag har och som jag vet fungerar. Hojta till i såfall.
 
Har du bilder på din park?

Den jag har var lortig som bara den

Fick som tur var tag i en Kärcher ångtvätt DE 4002 nån proffsmodell, jäklar va smutsen släppte

Bara duscha på ångan och lite vatten som sköljde bort gamla smutsen/oljan

Den kommer gå hårt nu vid tvätt av den, går ju o tvätta de mesta bara de tål vatten/ånga
 
Här kommer några bilder jag har lovat tidigare. Kanske inte så tydligt men det är hur koppling, växelspak och broms är inkopplade under maskinen...
 
  • IMGP0688sm.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMGP0689.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMGP0690sm.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tackar, ska kolla på de så fort jag tvättat klart den o monterat tillbaks startmotor o elen

mycket jobb på sånna här gamla saker, men det är kul också, man lär sig alltid något nytt
Har lärt mig att det går bra bara man tar det lungt och tar sig tid och ger sig fan på att det ska bli gjort ^^
 
Nej jag har inte några bilder ännu.. antagligen visste säljaren om diffproblemet och svetsade den men sa ej något. Nåja satte en sprint i ena hjulet och sen var det bara å klippa. :) har bytt lager i spännrullar och remskivan i midjan. Trots att motorn är lite sliten så är den väldigt lättstartad, full choke och fördemesta 1-2 ryck...
 
okej låter bra^^

Har inte kommit nån vart med min

Köpte 2 beg klippare jag ska fixa

Ena var en klippo G7 självgående me 4hk briggs

Tvättade den me ångtvätten, böt olja, satte i ett filter(saknades), och sen kolla/rengjorde tändstift o justera varvtal o nu går den som den ska :)

Klippon ska vi ha i sommarstugan :)

Sen har jag en Honda som ska fixas o säljas före jag börjar me parken igen :)
 
den gick den ;) något drevad kanske...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.