Men menar du att jag ska skriva isär shunten och sen vrida på den?
 
Shuntventilen på min 310 hade en liten spak på sidan, med spaken i "manuell" går den att vrida för hand.
Kanske annan modell på den där ??
 
Isakare Isakare skrev:
Shuntventilen på min 310 hade en liten spak på sidan, med spaken i "manuell" går den att vrida för hand.
Kanske annan modell på den där ??
Man kan beställa med spak som du skriver och då kan ha den på inställt värde manuellt.
 
Stucki Stucki skrev:
Men menar du att jag ska skriva isär shunten och sen vrida på den?
Ja jag menade att du ska skruva av shuntmotorn så du direkt kommer åt shuntventilen med dess axel. Sedan stänga shuntventilen med en tång. Shuntmotorn brukar skruvas bort genom att ta bort täckbrickan på ratten på motorn så man kommer åt den långa skruven.
 
  • Gilla
Stucki
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Shuntventilen på min 310 hade en liten spak på sidan, med spaken i "manuell" går den att vrida för hand.
Kanske annan modell på den där ??
Stucki har den äldre typen av shuntmotor medans du har den nyare varianten.
 
  • Gilla
Stucki och 1 till
  • Laddar…
Tack för eran hjälp! Ska ge mig på shunten ikväll!
 
Vad är läge "0" på shunten?
 
Är det den jag ska tvinga?
 
  • En värmepannas inre med kopparledningar, en cirkulationspump och elektriska anslutningar. Otydlig, närbild, teknisk utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruva bort shuntmotorn. Du ser skruven i mitten på ratten.
 
Jag måste väl skruva bort själva plastlocket också? De som sitter med fyra hörnskruvar?
 
NEJ! Inte skruva sönder shuntmotorn ännu.
 
Ok 😂 jag gör som du säger!
 
Det "smällde" till när jag skruvade lite på den skruven
 
Nu är mitten skruven utskruvad så långt det går
 
Då ska det gå att dra bort shuntmotorn så att man kan se shuntventilen där bakom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.