ricebridge ricebridge skrev:
Det var en ordlek med ”Varuhuset”...
Aha, sorry, var jag som inte riktigt hängde med i svängarna här, så klart det var :rofl:(y)

Mikael_L
K Kullan skrev:
Ingen å, utan en relativt stor sjö, 6km2 maxdjup på 16 meter. Eller träsk om man betänker namnet (Varuträsket). Så då får det bli sjösikten, men då vart det inte lika vitsigt med namnet då :thinking:
Jag liksom någon annan kollade på kartan efter varuträsket.
Jag har naturligtvis ingen aning om var runt den sjön ni ska bygga, men det fanns ju dock både en å med tillopp likväl som utlopp.
I vilket fall är kanske "åsikten" lite fyndigt, men knappast roligt på rätt sätt, som namn till en stuga, om man nu inte är lagd åt det hållet.

Nu ska jag försöka hålla mig ifrån att bluddra i tråden :oops:, om jag nu inte kommer på något riktigt bra förslag.

K Kullan skrev:
Japp, hockey gillas, har spelat själv också! Sudden gissar jag du menar både kopplingen till Mats Sundin och sammandragning av Sandviksudden. Helt klart ett klurigt och bra förslag. Dock flera andra hockeyspelare (med förflutet i Skellefteå AIK och numera i NHL-isch...) som nu har stugor i närheten, och vet inte varför, men känns lite avigt därför med hockeykoppling på stugan.
Jag tänkte faktiskt inte på personen sudden, utan lekte med sudden från området, och ”sudden death”. Det blir istället sudden life, ett antiklimax.

elpaco elpaco skrev:
Jag tänkte faktiskt inte på personen sudden, utan lekte med sudden från området, och ”sudden death”. Det blir istället sudden life, ett antiklimax.
Aha, ja när du lägger fram det så vart det ju faktiskt snäppet bättre, lite grann just "här-och-nu-känslan" är ju det man är ute efter när man befinner sig i stugan (y)

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag liksom någon annan kollade på kartan efter varuträsket.
Jag har naturligtvis ingen aning om var runt den sjön ni ska bygga, men det fanns ju dock både en å med tillopp likväl som utlopp.
I vilket fall är kanske "åsikten" lite fyndigt, men knappast roligt på rätt sätt, som namn till en stuga, om man nu inte är lagd åt det hållet.

Nu ska jag försöka hålla mig ifrån att bluddra i tråden :oops:, om jag nu inte kommer på något riktigt bra förslag.
Nä det är så klart inte så lätt för er att veta exakt vart jag bygger. Sandviksudden får man dessutom inte upp på google maps iaf, så det kan vara ett namn som bara finns i folkmun kanske?
Och bluddra på du, rätt vad det är dyker det upp något av värde :rofl:;).

Redigerat:
Träskbohyttan

• Gilla
Sylvestris
  • Laddar…
Nu får vi allt höra ett domslut!!

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Mikael_L
Jag körde av händelse faktiskt förbi Varuträsk på fm idag.
Så jag kom osökt att tänka på denna tråd och är lite nyfiken över hur det gått.
Har ni bestämt något namn?

Mikael_L Mikael_L skrev:
Verkar bli "ingemansland"

Ingenmansträsk?

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Sorry för sent svar, väldigt full upp nu att både hinna med heltidsjobb, barn och sen ut till stuga och hinna måla, montera köksstommar mm så att snickarna kan jobba på i sin takt.

Stugan hette nästan "Varuhuset " ett tag iaf, men alla mina nära och kära sågade det namnet :rolleyes: så just nu är det odöpt igen. Lite inne på att bara kalla det efter husnummret, som också har koppling till en busslinje som jag åkt med hela min uppväxt. Typ som att om huset hade nr 88 och jag gillar den glassen och stugan fick heta "Åttiåttan", tex.

Ett annat kan vara tex lyan eller grytet (funderar på att köpa nåt sånt betongdjur att ställa på altanen).

Men jag är inte klockrent nöjd med nåt namn just nu, så "ingemansland´" kanske det får bli :seenoevil:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.