22 527 läst · 70 svar
23k läst
70 svar
Hjälp mig döpa mitt fritidshus :)
Japp, hockey gillas, har spelat själv också! Sudden gissar jag du menar både kopplingen till Mats Sundin och sammandragning av Sandviksudden. Helt klart ett klurigt och bra förslag. Dock flera andra hockeyspelare (med förflutet i Skellefteå AIK och numera i NHL-isch...) som nu har stugor i närheten, och vet inte varför, men känns lite avigt därför med hockeykoppling på stugan.elpaco skrev:
Ja stugan är ju som sagt rätt liten och enkel så varuboden skulle nog passa bättre på så sett. Men jag gillade ändå varuhuset just för kopplingen till den gamla sköna Tv-serien (var inte så gammal på den tiden, men fanns ju inte så mycket annat på den tiden att se på Tv, så man följde ju det där, minns signaturmelodin osv)Mikael_L skrev:
Ja och det var ett fint namn också. Många kommer nog dock inte göra kopplingen (kanske alls), så de kommer undra varför i hela friden detta namn.B b8q skrev:
Skrev det lite tidigare, men mitt nick Kullan kommer från platsen där vi tidigare hade hus, så känns inte så relevant längre. Utsikten kan vara ett alternativ, det kommer vara fin utsikt över sjön iaf. Även om jag mer kopplar utsikten till något som är mer högt upp, tex på ett bergP Pappa1986 skrev: