V växelventil skrev:
Den röda armen som står 90 grader.
Det kommer mycket vatten när öppna
Är det normalt?
 
V växelventil skrev:
Den röda armen som står 90 grader.
Och man måste forst stäng av Nibe bergvärme maskinen?
 
Det är normalt att det kommer mycket vatten, ungefär lika mycket som när du öppnar kranen i köket på max. Dvs det borde räcka att "pysa" lite tills trycket gått upp.

Däremot så är det inte säkert att du behöver fylla på vatten, trycket i systemet beror på hur varmt vattnet är. Här hos mig ligger jag strax under 1 bar nu i början av hösten, sen när vintern kommer och pannan värmer mer så går trycket upp till runt 1.1 bar
 
Karl.s Karl.s skrev:
Det är normalt att det kommer mycket vatten, ungefär lika mycket som när du öppnar kranen i köket på max. Dvs det borde räcka att "pysa" lite tills trycket gått upp.

Däremot så är det inte säkert att du behöver fylla på vatten, trycket i systemet beror på hur varmt vattnet är. Här hos mig ligger jag strax under 1 bar nu i början av hösten, sen när vintern kommer och pannan värmer mer så går trycket upp till runt 1.1 bar
Tack för svar så ska öppna armen?

Karl.s Karl.s skrev:
Det är normalt att det kommer mycket vatten, ungefär lika mycket som när du öppnar kranen i köket på max. Dvs det borde räcka att "pysa" lite tills trycket gått upp.

Däremot så är det inte säkert att du behöver fylla på vatten, trycket i systemet beror på hur varmt vattnet är. Här hos mig ligger jag strax under 1 bar nu i början av hösten, sen när vintern kommer och pannan värmer mer så går trycket upp till runt 1.1 bar
 
Hemma hos mig, nej. Ligger nu på runt 0.9 bar, ca 13°C utomhus och ca 21°C inomhus om det ger nån fingervisning.

Vad är det som inte fungerar?
 
Absolut det går bra också i hemma blir samma sak automatiskt
 
Karl.s Karl.s skrev:
Hemma hos mig, nej. Ligger nu på runt 0.9 bar, ca 13°C utomhus och ca 21°C inomhus om det ger nån fingervisning.

Vad är det som inte fungerar?
Hej
Det är 0.6 bar så undrar om det är bra?
 
Testa att fylla på lite försiktigt. Ska sitta ett övertrycksventil som öppnar om trycket blir för högt
 
Karl.s Karl.s skrev:
Testa att fylla på lite försiktigt. Ska sitta ett övertrycksventil som öppnar om trycket blir för högt
Hej igen
Jag har bergvärme med Nibe 1015 och vill bara veta
Vb fram 48
Så hur mycket för vb r
Kompressor fungerar hela tiden är den normalt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.