T
Fario Fario skrev:
Kanske skall man inte säga att det är ett problem men man får fråga runt rätt ordentligt för att hitta någon som gör plastmatta. Och sedan skall de ju ha tid. Och svara när man godkänner offerten. Jag vet att för senaste badrummet frågade vi 14 firmor som gör badrum och två gör plastmattor.
Tänk då om vi tröttnat efter fem firmor och bestämt oss för att det går inte och kört kakel/klinkers istället.
Finns 749 firmor registrerade på GVK och utöver det finns det säkert tre gånger så många firmor som inte är anslutna till GVK som lägger plastmattor så jag förstår inte varför ni har så svårt att hitta mattläggare.

https://www.gvk.se/hitta-foretag/hitta-plattsattare-och-golvlaggare/
 
Du är väl kunden så du bestämmer .
Förstår inte problemet .
Vad besiktningsmannen säger är väl helt ointressant.eftetsom jobbet inte är gjort.

Och det är ju hantverkaren som lämnar garantierna.
Litar du inte.på hantverkaren att han fixar jobbet så välj en annan. Eller gör jobbet själv.
För du låter väl inte personalen på ICA välja vilken mat du skall äta om du är osäker.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
S
Den här plattsättaren säger att kuvertskärning är för de lata. :surprised:

Pågående kakelsättning i ett rum med nylagt golvkakel och delvis kaklade väggar, verktyg syns på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett nytt badrum med kaklade väggar, duschhörna och handfat, ej kuvertskurna plattor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
S sinuslinus skrev:
Den här plattsättaren säger att kuvertskärning är för de lata. :surprised:
Hur gör han istället då? Bockar plattorna eller? :crysmile:
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Hur gör han istället då? Bockar plattorna eller? :crysmile:
Han har dessutom inte följt monteringsanvisningen på tätskiktet.... huhh
 
C cpalm skrev:
Hur gör han istället då? Bockar plattorna eller? :crysmile:
Det hade ju faktiskt gått att tillverka en platta med fall i. Hade varit läckert!
Misstänker att fallet på bilden inte är jättestort, men ändå inom kraven?!
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
C
S swirve skrev:
Det hade ju faktiskt gått att tillverka en platta med fall i. Hade varit läckert!
Misstänker att fallet på bilden inte är jättestort, men ändå inom kraven?!
Ja, det hade varit fiffigt nu när det är inne med stora plattor.

Inom kravet kan det formellt bara bli om brunnen sitter i en skärningspunkt eftersom det inte får vara bakfall på någon del av golvet. Även om ett så litet bakfall kanske inte är något praktiskt problem.
 
S
C cpalm skrev:
Hur gör han istället då? Bockar plattorna eller? :crysmile:
Vet inte. Inte sett det i verkligheten.
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Han har dessutom inte följt monteringsanvisningen på tätskiktet.... huhh
jaså, vad tänker du på?
 
S sinuslinus skrev:
Den här plattsättaren säger att kuvertskärning är för de lata. :surprised:

[bild] [bild]
Hur sjutton gick fallet ihop på vänstra brunnen utan att göra någon slags kuvertskärning alt ha lite bakfall de kvarvarande centimetrarna efter brunnen till nästa fog? :thinking:

snyggt jobb om man uppnår tillräckligt fall på den högra och brunnen är ju optimalt placerad men det känns som vänstra brunnen hamnade 20cm för långt åt vänster för att det skulle vara lika optimalt placerad
 
S sinuslinus skrev:
Vet inte. Inte sett det i verkligheten.


jaså, vad tänker du på?
S sinuslinus skrev:
Vet inte. Inte sett det i verkligheten.


jaså, vad tänker du på?
De ha använt omlott-principen i skarvarna vilket är ok, men det ser inte ut man har inte förseglat skarvarna efteråt. Det innebär i så fall att man inte har följt monteringsanvisningarna vilket inte är godkänt. Jag hade tagit dokumenterat skarvarna och tagit upp det med hantverkaren.
 
Redigerat:
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Det ser ut som att


De ha använt omlott-principen i skarvarna vilket är ok, men det ser inte ut man har inte förseglat skarvarna efteråt. Det innebär i så fall att man inte har följt monteringsanvisningarna vilket inte är godkänt. Jag hade tagit dokumenterat skarvarna och tagit upp det med hantverkaren.
Aj fasen, det är ju för sent nu eftersom plattorna redan är lagda! Men spara den dokumentation du har noga (om det är ditt badrum dvs)
 
S
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Aj fasen, det är ju för sent nu eftersom plattorna redan är lagda! Men spara den dokumentation du har noga (om det är ditt badrum dvs)
Okej. Nä inte mitt.
 
För att återkoppla till TS fråga om 60x60-plattor så är ett tips som redan givits att skissa upp det! Om vi antar 2.0x2.3 m, brunnen ligger i ett hörn och man vill ha 4 dm fall runt om golvbrunnen med 10x10-plattor:

Skiss av badrumsgolv med 60x60 plattor och mindre plattor runt en golvbrunn, markerat område för fall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alltså, jag vet inte...
 
Cruzze Cruzze skrev:
För att återkoppla till TS fråga om 60x60-plattor så är ett tips som redan givits att skissa upp det! Om vi antar 2.0x2.3 m, brunnen ligger i ett hörn och man vill ha 4 dm fall runt om golvbrunnen med 10x10-plattor:

[bild]
Alltså, jag vet inte...
Vad vet du inte?
 
nino nino skrev:
Vad vet du inte?
Om det blir balanserat och snyggt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.