Hela vårat hus är typ svart och vitt :surprised:
Då kan man lätt byta look med gardiner, dukar, ljus m.m i olika färger. Tycker det är riktigt nice!
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi fick badrummet renoverat före jul. Eftersom det var panik så hann vi inte fundera så mycket. Jag fick ett infall och känner nig nöjd med slutresultatet. Enkelt och basis har vi hållit det. Är ca 6,5 kvm och det känns svårt att tänka sig att det i november fanns det inklämt toalett, bidé, dubbelhandfat, badkar och element.
 
Har inte sträckläst men ger mina två cent ändå: vi kör på marockanskt klinkers, matta vita 20x40cm kakel med en fond/pelare i rostliknande. Sen lantlig inredning med krom.
 
Chrissofsweden skrev:
Har inte sträckläst men ger mina två cent ändå: vi kör på marockanskt klinkers, matta vita 20x40cm kakel med en fond/pelare i rostliknande. Sen lantlig inredning med krom.
Rent spontant låter det väldigt konstigt med lantlig inredning till så stora plattor. Även fondpelare känns lustigt och lite 90-tal.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jonatan79 skrev:
99/100 badrum verkar ha samma stil, gäääsp. Använd fantasin, kolla i kakelbutiker, utställningar, mässor tex.
Tur att 99% inte tvingas att ha den stil som 1% föredrar ;)
 
  • Gilla
shike00 och 1 till
  • Laddar…
Danne_83 skrev:
Tur att 99% inte tvingas att ha den stil som 1% föredrar ;)
Föredrar de 99 procenten stilen för att de verkligen gillar den eller för att de härmar andra för att de inte vågar vara individuella utan strikt måste följa modet?
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
MissAnpassad skrev:
Föredrar de 99 procenten stilen för att de verkligen gillar den eller för att de härmar andra för att de inte vågar vara individuella utan strikt måste följa modet?
Personligen har jag alltid gillat det minimalistiska och stilrent...jag får lite lätt panik och en känsla av stökigt när det är för mycket färg och mönster och saker...
Men smaken är ju som baken som tur är! 😃
 
Otur att folk generellt följer strömmen och inte använder fantasin mer ofta. Det kostar inte mycket mer att använda andra kakel/klinker än de vanliga modellerna och gör ibland en fantastisk stor skillnad.


Danne_83 skrev:
Tur att 99% inte tvingas att ha den stil som 1% föredrar ;)
 
MissAnpassad skrev:
Föredrar de 99 procenten stilen för att de verkligen gillar den eller för att de härmar andra för att de inte vågar vara individuella utan strikt måste följa modet?
Egentligen ville jag ha vitt kakel men en färgglad kulör på 5x5 cm golvklinker, t.ex. rött eller marinblått (som var poppis för ca 15 år sedan men som jag fortfarande tycker är snyggt). Men för familjedemokratins skull måste jag ju ta in resten av familjens åsikter, så då blev det mörkgrått golv.
 
Vi körde blått på golvet och vitt på väggarna, tycker inte det känns badhus men givetvis en smaksak:

DSC01892.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC01893.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


edit: och nej, det stänker inte ut från "dusch- och baddelen" :)
 
  • Gilla
lunarayo och 2 till
  • Laddar…
Ser väldigt trevligt ut :)
 
stefancrs skrev:
Vi körde blått på golvet och vitt på väggarna, tycker inte det känns badhus men givetvis en smaksak:

[bild]

[bild]

edit: och nej, det stänker inte ut från "dusch- och baddelen" :)
hade precis tänkt tipsa om hexagon-plattor på golvet. Är väldigt snyggt för att bryta av det rutiga. Velar mellan det och de klassiskt vita åttakantiga med små svarta fyrkanter mellan. Tur det inte blir förrän i höst...
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Här är en bild på mitt riktiga, ostylade och ophotoshoppade badrum med hexagonklinker på golvet. Vi valde grått hexagonklinker för att kunna göra ett tidlöst badrum (grått golv och vita väggar) som inte blir omodernt, men som ändå inte ser ut som ett standardbadrum.

attachment.php?attachmentid=104563&d=1391638389.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klinkern är en CC Höganäs Grynna Hexagon och finns i deras arkitektsortiment. Kostar omkring 600 kr/kvm.
 
  • Gilla
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
Haha, på riktigt, vårt är inte stylat eller photoshoppat heller, men nu står det ett skötbord bredvid badkaret och det ligger leksaker spritt här och var. Men tar vi bort skötbordet och leksakerna ser det ut som på bilderna :)

För övrigt, vi kör också på CC Höganäs Grynna Hexagon. Hittills tycker jag den är förvånande lätt att hålla ren för att vara så matt.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20x40 vita blanka
10x20 new york soho i halvstens förband :)
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
TowaTei och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.