32 478 läst · 23 svar
32k läst
23 svar
Hjälp att tolka ritning - bärande vägg eller ej?
Å ena sidan förstår jag varför du vill ta bort väggen - det var ett väldigt smalt kök..... Å andra sidan måste det finnas någon anledning till att vägen är så tjock. Jag tror du måste vänta till du får tillträde och göra en grundlig undersökning.ByggLouise skrev:
När är huset byggt?
Byggår 1930. Måste jag ta in en byggkonstruktör att göra en grundlig undersökning?
Nu har jag av byggnämden fått "bjälklagsritning där det framgår vilka väggar som är bärande" hoppas detta är lösningen! doch har jag själv svårt att tolka den :/ kan någon där ute detta? i pdf ser man hela bjälkslagsritningen!
Visa bilaga byggnadskonstruktion.pdf

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej du verka va duktig med att veta vilka är bättrande väggar och vilka ej. Jag behöver hjälp med ett vägg som jag själv vet ej om den är borrande. Kan skicka bilder så du kan svara om du vet. Det är ett hus byggt 1957 och det är väggen mellan kök och allrummet. Skickar ritningar så du kanske kan se. Material som jag ser just nu är det gips och träbalk.harry73 skrev:
Det är våning ovanför. Så var det när vi river golvet uppe och fixade där ser man lite på bjälklaget.harry73 skrev:
Det räcker väl med att du har en egen tråd om din bärande vägg.L LeaDK skrev:Hej du verka va duktig med att veta vilka är bättrande väggar och vilka ej. Jag behöver hjälp med ett vägg som jag själv vet ej om den är borrande. Kan skicka bilder så du kan svara om du vet. Det är ett hus byggt 1957 och det är väggen mellan kök och allrummet. Skickar ritningar så du kanske kan se. Material som jag ser just nu är det gips och träbalk.
https://www.byggahus.se/forum/threads/baerande-vaegg-eller-ej-hjaelp.498257/
Där har ju tom. bossespecial svarat.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp att tolka missfärgat vatten - järn eller ej?
Vatten & Avlopp -
Hjälp att tolka kapacitetsschema för cirkulationspump
Värme allmänt -
Första husköpet, hjälp att tolka besiktningsprotokoll
Köpa & Sälja hus -
Kan jag få hjälp att tolka detta besiktningsprotokoll? Första husköpet.
Köpa & Sälja hus -
Hjälp med att tolka driftkort
Värme allmänt