140 289 läst · 298 svar
140k läst
298 svar
Hittat gömd sak i hus
Nuförtiden blir till och med diamantringarna kränkta!ion skrev:
(förlåt om jag kränkte dig nu)
CarlMagnus, om du nu inte vill säga vad det var så kanske du kan säga om du tyckte att det var konstigt att föremålet fanns där? Var det inbyggt av misstag eller såg det gömt ut? Såg det ut som att någon gömt något dyrt för skattmasen eller var det en tidskapsel att hittas av framtidens människor?
Ja, att mura in saker i väggarna är ju populärt. Tidningsklippet (eller ett mynt) brukar ju vara från dagen/året som inmurningen gjordes. Avsikten brukar då vara att det ska hittas av någon sisådär 100 år senare. Om avsikten skulle vara att ha det i släkten men gömt för skattmasen eller nåt så borde släktingarna ha fått ett förseglat brev "att öppnas efter min död" eller nåt. Bara spekulationer från min sidan förståss, så jag ser fram emot att få läsa juristens svar!
Jag ser i nyheterna nu vilket hus som är ditt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17790563.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17790563.ab
Nej. Har man sagt A får man säga B.ion skrev:
Annars kunde Ts hållt snattran från början.
Hålla snattran och hålla snattran. TS hade en fråga av juridisk art som han ville ha svar på. Det är väl precis sådana frågor som denna forumdel är till för. Att TS finner anledning att inte offentliggöra all information får vi nog respektera.raveper skrev:
Att vi sen alla är förbannat nyfikna är en annan sak... :eek:
TS verkar ju ha varit måttligt intresserad av de juridiska aspekterna, och mer intresserad av att springa som katten runt het gröt, IMO. Å inte heller har han kommit tillbaka med juristens svar.
Nej, TS är bara en bluffmakare, han lurar er alla, det fanns ingenting i den där väggen, annat än möjligen en trälåda med några gamla tidningar i, sånt som vi alla hittar i gamla tak och väggar.
Nej, TS är bara en bluffmakare, han lurar er alla, det fanns ingenting i den där väggen, annat än möjligen en trälåda med några gamla tidningar i, sånt som vi alla hittar i gamla tak och väggar.
Medlem
· Stockholm
· 4 005 inlägg
Nyfikon sa Bull.........