ion skrev:
Man måste respektera TS val att inte berätta.
Om jag hittade en diamantring i en gammal kåk, skulle jag gått ut med det? "Sorry gänget, jag hittade er gammelfarmos diamantring och nu har jag kränkt den för 1,5 mille, ni skulle letat bättre" typ, Nä jag tror jag hade vart tyst. Bäst för alla parter.:rolleyes:
Nuförtiden blir till och med diamantringarna kränkta! :D

(förlåt om jag kränkte dig nu)

D09
klonk skrev:
Nuförtiden blir till och med diamantringarna kränkta! :D

(förlåt om jag kränkte dig nu)
Jag blev kränkt ;)

D09 skrev:
Jag blev kränkt ;)
Annars tänkte jag att du kanske kände dig lite krängd ;)

• Gilla
D09
  • Laddar…
I
Ja,ja. men det är i alla fall lördag.(y)
Får kanske nyttja Google Chrome istället, där får man stavhjälp, och det behöver jag. (y)

Redigerat av moderator:
CarlMagnus, om du nu inte vill säga vad det var så kanske du kan säga om du tyckte att det var konstigt att föremålet fanns där? Var det inbyggt av misstag eller såg det gömt ut? Såg det ut som att någon gömt något dyrt för skattmasen eller var det en tidskapsel att hittas av framtidens människor?

• Gilla
-PC-
  • Laddar…
Ja, att mura in saker i väggarna är ju populärt. Tidningsklippet (eller ett mynt) brukar ju vara från dagen/året som inmurningen gjordes. Avsikten brukar då vara att det ska hittas av någon sisådär 100 år senare. Om avsikten skulle vara att ha det i släkten men gömt för skattmasen eller nåt så borde släktingarna ha fått ett förseglat brev "att öppnas efter min död" eller nåt. Bara spekulationer från min sidan förståss, så jag ser fram emot att få läsa juristens svar!

Fått några riktlinjer från advokaten, eller annat du vill delge oss andra?

• Gilla
Anders1969
  • Laddar…
Vafan.. läst igenom 5 sidor å så vet jag fortfarande inte va som hittats!! :x

• Gilla
Wirre740
  • Laddar…
ion skrev:
Man måste respektera TS val att inte berätta.
Om jag hittade en diamantring i en gammal kåk, skulle jag gått ut med det? "Sorry gänget, jag hittade er gammelfarmos diamantring och nu har jag krängt den för 1,5 mille, ni skulle letat bättre" typ, Nä jag tror jag hade vart tyst. Bäst för alla parter.:rolleyes:
Nej. Har man sagt A får man säga B.
Annars kunde Ts hållt snattran från början.

raveper skrev:
Nej. Har man sagt A får man säga B.
Annars kunde Ts hållt snattran från början.
Hålla snattran och hålla snattran. TS hade en fråga av juridisk art som han ville ha svar på. Det är väl precis sådana frågor som denna forumdel är till för. Att TS finner anledning att inte offentliggöra all information får vi nog respektera.

Att vi sen alla är förbannat nyfikna är en annan sak... :eek:

TS verkar ju ha varit måttligt intresserad av de juridiska aspekterna, och mer intresserad av att springa som katten runt het gröt, IMO. Å inte heller har han kommit tillbaka med juristens svar.

Nej, TS är bara en bluffmakare, han lurar er alla, det fanns ingenting i den där väggen, annat än möjligen en trälåda med några gamla tidningar i, sånt som vi alla hittar i gamla tak och väggar.

Men nu då!

Jag blir tokig av all denna spänning!!!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.