ion skrev:
Har du inte nr, så du kan ringa och kolla? Var det en tidig Ericsson, den som kallades tegelstenen?
Hur ska dom kolla det?

Workingclasshero skrev:
Hade inte Ericsson hundbenet?
Det var motorola, motorola 3200 är en variant.
Ericsson hade en nmt hotline hette den bred som en tegelsten.

I
thomasx skrev:
Den var ju inte så tidig, det var ju en GSM ;) Och Tegelstenen orginal var ju Nokias Mobira Cityman, den var ju verkligen precis som en tegelsten, med knappar ;)
Har alltid trott det var Ericsson som var tegelstenen, jag hade några, + 4-5 extra batterier, jag kunde prata i ca 15 min sen var det dags att byta batteri, tung som tegel var den i alla fall. Men den var nog modern jämfört med NMT900. Men var inte den tidigare än 90-talet? GH197 kom ju i början på 90-talet. http://www.mobilephonehistory.co.uk/ericsson/ericsson_gh197.php

Här är den jag känner som tegelstenen, och på sidan jag hittade bilden omnämns den också så :)

1738298637.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
raveper skrev:
Under tiden vi väntar på vad det var för någonting som hittades kan ju folk få gissa vad min granne tydligen tappade bort för en månad sen utan att meddela sina grannar om..
Hans öppnade surströmmingsburk?

Husägarens testamente "Att öppnas efter min död" :confused:

I
raveper skrev:
Under tiden vi väntar på vad det var för någonting som hittades kan ju folk få gissa vad min granne tydligen tappade bort för en månad sen utan att meddela sina grannar om..
Han har väl tappade minnet.
Mindes inte att han tappat nåt.:rolleyes:

Redigerat av moderator:
Ja, han hade tappat bort sin 2 meter långa orm.
Den har nu visat sig i tantens kök på våningen nedanför.
Hon skrämde in den i hålet den kom ifrån och sen spikades det igen.

Nu väntar vi på att den ska skrämma livet ur någon annan granne... Och jag som verkligen gillar ormar..-- "NOT"

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Hehe, tänkte precis för fem minuter sen att det är säkert en orm han tappat bort.... ;) Blev lite smått i skratt när du skrev ditt inlägg.

raveper skrev:
Ja, han hade tappat bort sin 2 meter långa orm.
Den har nu visat sig i tantens kök på våningen nedanför.
Hon skrämde in den i hålet den kom ifrån och sen spikades det igen.

Nu väntar vi på att den ska skrämma livet ur någon annan granne... Och jag som verkligen gillar ormar..-- "NOT"
:) Rätt på första gissningen alltså :)

Vad är det för orm då?

Vet inte säkert men tydligen ingen giftig och ofarlig för människor enligt honom.
Fast jag hade nog dött av chocken om jag fick syn på den.
Både han och ormen verkar hålla sig undan nu.

Jag tror TS trollar och alla köper det med hull och hår...

cust3000 skrev:
Jag tror TS trollar och alla köper det med hull och hår...
Dra nu inte alla över en kam, det där har jag redan antytt två gånger med start för rätt länge sedan ;)

Hehe, jag tänkte faktiskt "förutom thomasx iofs." ;)

• Gilla
Lindgrenski och 1 till
  • Laddar…
Undrar vilka svar hade Ts fått om han skulle säga "diamanter".

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.