nanowire nanowire skrev:
Ny trevlig vinkelslip. 1500 W och stannar mycket snabbare än den 18 V Hitachi jag har sedan tidigare :)

[länk]
Mm ser fin ut och har varit inne på att skaffa den. Kommer troligtvis behöva en inom några veckor!
 
Blev en ny cirkelsåg idag då jag behövde lite ökat sågdjup, närmare bestämt en C18DBAL. Verkar trevlig! Någon som har tips på bra klingor till dessa?

Nu har jag en C18DBL för mycket, aja.. den hittar väl ett nytt hem
 
Nån som sett Hikoki-verktyg på black friday(week) än? Jag är på jakt efter multiverktyget och ev en liten smidig vinkelslip ifall priset är bra.
 
Kan man fråga om råd också i denna tråd?

Jag har haft en Bosch sticksåg (en äldre, kanske GST 150) där pendlingsknappen fastnade. Gick inte att rubba. Slängde den.

Köpte en nyare Bosch, GTS 160, och pendlingsknappen är problem även med den. Den har börjat kärva så jag är rädd att vrida av plastvredet.

Den gamla sågen var använd ca 20 timmar i max 45 reglar men mest i 21 mm eller tunnare material.

Den nyare sågen är använd ca 5 timmar i bara 21 mm eller tunnare material.

Om jag behöver en ny sticksåg (vilket jag börjar grunna på) kan Hitachi/Hikoki vara en bättre ersättare?

Jag vill ha en sticksåg för finlir och snäva svängar. Max 45 mm i enstaka fall för raka snitt. Men vill kunna göra snäva svängar i 21 mm.

Samt kunna växla pendlingen mellan klyv, kap, finlir och metall lätt utan tjafs.

Hur är Hikokis sticksåg? Har någon erfarenhet av den? Är den för byggarbeten mest eller funkar den för snickerier också?
 
nanowire nanowire skrev:
[länk]
Nya cirkelsågen kompatibel med Bosch/Mafell skenor! Lite synd jag inte behöver fler cirkelsågar.
Även Festool/Makita skenor. 👍
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
S sveaman skrev:
Kan man fråga om råd också i denna tråd?

Jag har haft en Bosch sticksåg (en äldre, kanske GST 150) där pendlingsknappen fastnade. Gick inte att rubba. Slängde den.

Köpte en nyare Bosch, GTS 160, och pendlingsknappen är problem även med den. Den har börjat kärva så jag är rädd att vrida av plastvredet.

Den gamla sågen var använd ca 20 timmar i max 45 reglar men mest i 21 mm eller tunnare material.

Den nyare sågen är använd ca 5 timmar i bara 21 mm eller tunnare material.

Om jag behöver en ny sticksåg (vilket jag börjar grunna på) kan Hitachi/Hikoki vara en bättre ersättare?

Jag vill ha en sticksåg för finlir och snäva svängar. Max 45 mm i enstaka fall för raka snitt. Men vill kunna göra snäva svängar i 21 mm.

Samt kunna växla pendlingen mellan klyv, kap, finlir och metall lätt utan tjafs.

Hur är Hikokis sticksåg? Har någon erfarenhet av den? Är den för byggarbeten mest eller funkar den för snickerier också?
Hoppas det ordnade sig. Jag skulle skruvat isär sågen och undersökt vad det är som får pendlingsvredet att kärva. Det är en bra såg och om sladden inte är ngt problem för dig väl värd att laga.
 

DS18DDQ HiKOKI DS18DDQ 18V borrskruvdragare med olika tillbehör, två batterier, laddare och väska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade varit ett trevligt alternativ till Bosch FC35 om den funnits när jag behövde 😊
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.