Konstigt...jag ser inte mitt inlägg så jag lägger in det igen:

Nu har vi äntligen snickrat ihop en site för familjen att ta del av. Därför tänkte jag att ni också kan få titta in och se hur vårt bygge fortskrider.

http://hem.passagen.se/villaosterskar/

Förlåt om det kommer in två gånger
 
Göran skrev:
prostataforum
Ja där vill man inte vara gud direkt....

Ullisojohan....schysst tomt & hus!
 
Bygglovet lämnas in i morgon....slutliga ritningar finns på hemsidan....nu börjar det brännas lite.....

Vi håller tummarna!
 
Nu var det länge sen men nu finns det nya bilder på hemsidan!

Vi har lagt sten på framsidan och monterat pool och satt häck.

Nu är det "bara" trädäck på 100m2 som ska börjas på ::)

Varsågoda och titta.

http://husbygget.phantazm.nu

Tryck vidare in på trädgård.
 
Nya bilder i galleri på hemsidan-köket börjar ta form, bastun likaså, plus utvändiga grävarbeten, har ochså tänkt om så det blir plattor på uppfarten och som terasser istället för trätrall...

http://www.xn--stjrnholm-x2a.se/
 
Göran skrev:
slutspurten
nu blir det bilder i galleri OCH i byggdagbok...
[länk]
Hej Göran.

Ser jättefint ut, men kan du inte vara så gullig (snäääälla) och lägga in en lite tydligare bild över er planlösning, det är antagligen mina ögon som börjar bli grumliga för jag har svårt att tyda vad som är vad på ritningen ;), skulle vara så kul att se hur ni löst "logistiken" :)

MVH//Christina.
 
byggimpert skrev:
Hej Göran.

Ser jättefint ut, men kan du inte vara så gullig (snäääälla) och lägga in en lite tydligare bild över er planlösning, det är antagligen mina ögon som börjar bli grumliga för jag har svårt att tyda vad som är vad på ritningen ;), skulle vara så kul att se hur ni löst "logistiken" :)

MVH//Christina.
ska försöka, men det är nog mitt fel, inte dina ögon.
tror jag.
 
Uppdaterat hemsidan med lite mur som fortfarande pågår samt altan bygge och några garage bilder till skall beställa garageportar samt börja måla huset..

Mvh Jonas
 
byggimpert skrev:
Hej Göran.

Ser jättefint ut, men kan du inte vara så gullig (snäääälla) och lägga in en lite tydligare bild över er planlösning, det är antagligen mina ögon som börjar bli grumliga för jag har svårt att tyda vad som är vad på ritningen ;), skulle vara så kul att se hur ni löst "logistiken" :)

MVH//Christina.

Nu har jag lagt in en planskiss i större storlek, längs ned på galleri, även 20 nya bilder från slutspurten...
 
Göran skrev:
Nu har jag lagt in en planskiss i större storlek, längs ned på galleri, även 20 nya bilder från slutspurten...
Tack för det, ska genast kika lite närmare :)

MVH//Christina.
 
så gott som nya bilder varje dag, nästa v slutbesiktning.
bastun nästan färdig
 
Uppdaterat med 3D bilder!
 
Häftigt, snyggt hus!
Vilket program använder du? :D
 
Det var inte jag, en kille som studerar till byggnadsingenjör har 3D-at lite....takfärgen blir dock silver/aluzink och huset skall inte "sväva" som det ser ut nu!

Vet inte vilket program det var...men kan kolla upp det! Återkommer!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.