Då var det dax att ta tag i tomten, nya bilder uppe nu. (det var ett tag sedan sist)
Mvh Jarppan
 
Nya bilder,bastun färdig,slutinspektion imorgon :-*

050526 nya bilder bla hela huset från framsidan, tvantenn på köpet!!

050528 3 gallerier, ett med fasad,grund mm, ett med invändiga, ett med färdiga resultatet, dock kommer bilder där först senare i sommar.
 
Efter att vi bott i huset ett drygt år har vi nu äntligen färdigställt hemsidan med lite bilder på resultatet. Men färdig med huset, det blir man nog aldrig... :-/

MVH Christel & Fredrik

PS. Nästa projekt är redan påbörjat, men det blir en helt annan hemsida DS.


hem.passagen.se/grenen1
 
Sajten är uppdaterad. Nu finns nya bilder på bl a trappan, köket och öppna spisen. Dessutom en rad med nya artiklar, se dagbok.

Välkomna!

PS. Huset har nu efter inflyttningen fått ett namn -Signehill DS.
 
Måste återigen berömma den fantastiska trappan! Vi håller precis på att planera vår egen trappa som jag hoppas kommer bli skrämmande lik :).

En liten fråga bara, är det okej med räcke bara på ena sidan?

 
Nu har jag knåpat ihop en sajt för vårt hus. Ett enplans Funkishus!
Finns inte så mycket just nu, men alt eftersom så kommer den växa...
Inflyttning är beräknad till nångång årskiftet 05/06 eller jan/feb-06.

"VILLA PILEGÅRD"
Finner ni här: http://hus.pilegard.se/

FRITIDSHUS
Vi har även byggt ett fritidshus. Började för ca 5 år sedan, och det är som vanligt, "Bara listerna kvar..." och altan räcket... Ja ja, i sommar så... ;-)
http://landet.pilegard.se/ (ej uppdaterad på ett bra tag...)

Fredrik
 
Danno skrev:
Sajten är uppdaterad. Nu finns nya bilder på bl a trappan, köket och öppna spisen. Dessutom en rad med nya artiklar, se dagbok.

Välkomna!

PS. Huset har nu efter inflyttningen fått ett namn -Signehill DS.
Ja vad skall man säga....Världsklass!
De små filmsnuttarna på murad spis och trappan gillar jag bäst....musikvalet är strålande!

Märker att jag måste börja "hotta" till min egen hemsida om man skall slå detta.....!

Grattis till ett ursnyggt hus.....hmmm har jag visst sagt förut så nu är nog Danno som en liten tupp men det bjuder jag på! :D
 
Tack Husmyran och Calle Anka! Såå mycket roligare när även andra tycker om och inspireras av det man skapat. Att vi bara har räcke på ena sidan av trappan känns helt ok. Genom att det är "innerkurvan" av trappan så är det ändå inte möjligt att gå där så man går helt naturligt på behörigt avstånd. Vi får se vad kvalitetsansvarig tycker. Håll tummarna.

Mvh // Kenneth

PS. Calle Anka, finns det stolta höns? He he DS.
 
Jovisst gör det de!

Danno får vara hönan och du tuppen i hönsgården! ;D
 
Skönt, då kan jag (vi) lugnt sprätta vidare.

Vad gäller bildspelen så skall vi snarast uppdatera dem och lovar samtidigt att försöka hålla nuvarande musikaliska inriktning.

Mvh // Kenneth

PS. För er som vill ge liv till era bilder så kan jag tipsa om MS Digital Media Edition (Photo Story). Det finns förstås många substitut men detta verktyg är både enkelt och billigt 200kr DS.
 
Danno skrev:
Genom att det är "innerkurvan" av trappan så är det ändå inte möjligt att gå där så man går helt naturligt på behörigt avstånd.
Det har mina barn INTE fattat utan skall alltid gå där det är som trängst? ??? Knäppa ungar. ;D Fast finns det inget räcke tror jag att man naturligt håller sig till den sidan.

Håller med alla andra, ert hus är verligen vrålsnyggt!!! GRATTIS! :)
 
Sophia skrev:
Det har mina barn INTE fattat utan skall alltid gå där det är som trängst? ??? Knäppa ungar. ;D
8) Knappast knäppa, snarare smarta. De väljer den kortaste vägen. :surprised:
Kanske är de lata? :-/ ;D
 
Inger.P:

Du klickar på den bilden som först kommer upp i länken. Då får du upp alternativet album trädgård.
 
millface skrev:
Nu var det länge sen men nu finns det nya bilder på hemsidan!

Tryck vidare in på trädgård.
Ser jättefint ut :), vad är det för små träd ni planterat utanför entrén??

MVH//Christina.
 
Inger.P:

Tackar :-D

Vi har inte lagt det själva utan vi har hyrt in en vän till oss som är gammal plattsättare.

Men designen är min med formen och träden ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.