Det är det enda jag klarar av att fixa i hemsideväg på egen hand, så det får bli lite spartanskt! :-[
 
Det står IDO på handfatet.
 
Resan närmar sig nu sitt slut och vi räknar med inflyttning under april.
Vår byggsajt har uppdaterats med 12 st nya artiklar och flera bildspel för extra inspiration. Se "Dagbok" och "Foton".

Mvh // Kenneth
 
Danno - Coolt bildspel....hur gjorde ni det?
 
Hej KA. Visst är bildspel ett lyft!? Tänk vad lite bildsvep och musik lyfter gamla bilder till nya höjder. Vi använder en av applikationerna i Microsoft Plus Digital Media Edition, nämligen Photo Story. Men det finns flera andra liknande program. Det är verkligen busenkelt, nästan genant enkelt. Importera önskade bilder till en storyboard, pyssla lite med följdordningen, addera musikfil och vips du är kung! Det svarta stumfilmstexterna är importerade PPT-bilder sparade i JPEG-format.

Mvh // Kenneth

PS. Programmet kostade för ca 2 år sedan endast 200kr DS.
 
Då var hemsidan uppdaterad igen :) Titta gärna in och skriv en rad vad ni tycker i vår gästbok.
www.dolleris.se

Dock är man lite nervös nu, köket skulle kommit i tisdags men beställaren och fabriken har haft kommunikations problem :'( Stommar är ihop plockade och kommer i morgon men bänkskivor, luckor, inredning till skåp och lådor kommer inte fören v16 och den helgen är det mening att vi skall flytta in :surprised:

I övrigt känns allt så bra!
 
Hej

Jag försöker hitta inspiration till altanbygge.
Är det någon som har lite byggnations/färdig bilder att delge eller vet någon bra hemsida

MVH Patrik :)
 
Vi har gjort HALT-ELD-RÖK-BAKÅT på vårt husprojekt. Skrev kontrakt på en ny tomt igår och har nya skisser (dåliga bilder) upplagda på hemsidan. Nu blir det ingen egen entreprenad utan ett husfabrikantsbygge.

Vi orkade inte vänta på grannarnas f-b överklagande på den tidigare tomten.

Nu blir det ett enplans hus om ca 230 kvm i lite modernare stil. Det här skall bli kul! 8)
 
Helt rätt.. spräng o gör om, det e för jobbigt o slösa tid på tröga bromsklossar o klagomänniskor när man har ett liv o leva...
Lycka till med den nya tomten ;)
 
Slutliga (?) skisser och planer upplagda på hemsidan!
 
Calle Anka skrev:
Vi orkade inte vänta på grannarnas f-b överklagande på den tidigare tomten.

Nu blir det ett enplans hus om ca 230 kvm i lite modernare stil. Det här skall bli kul! 8)
Vad KLOKA ni är!!! :D Helt rätt! Och det nya huset ser himla spännande ut tycker jag! Sånt hade jag också vleat bygga om jag byggt! Vad blir det för fabrikant? "luktar" lite Sävsjö men det kan ju lika gänra vara någon annan...

LYCKA TILL framför allt!
 
:D Det finns ju några att välja på, återkommer om några veckor när det hela förmodligen är avgjort!
 
Calle Anka skrev:
:D Det finns ju några att välja på, återkommer om några veckor när det hela förmodligen är avgjort!
Lycka till, huset ser jättefint ut, det ska bli spännande att följa bygget :)

MVH//Christina.
 
Inger -va, kunde ni inte hålla er....kul med nytt projekt och det verkar vara en driftig snickare, snabb som sjutton! Hoppas det blir bra! Tack för berömmet! :D
 
Försökte med denna fråga under rubriken "färg..." men jag fick inget napp :'(. Jag skriver denna fråga här eftersom ni som skriver på denna tråd verkar ha bilder på era hus och många av er är forumgudar och då hittar ni säkert runt i forumet lika bra som i ert eget hus.

Är det någon som har målat sitt hus i mörkgrått eller svart, gärna falusvart? Är det någon som har sett bilder på det någonstans?

Tack på förhand.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.