251 225 läst · 511 svar
251k läst
511 svar
Helrenovering lägenhet 74kvm, budget 100k!
Hej!
Idag har jag varit i lägenheten en snabbis och monterat tillbaka handtag osv på dörr samt fönster. Tog också en bild på tapeten i dagsljus
//Fredrik
Idag har jag varit i lägenheten en snabbis och monterat tillbaka handtag osv på dörr samt fönster. Tog också en bild på tapeten i dagsljus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
//Fredrik
Hej!
Idag har köket blivit färdigtapetserat samt allt golvmatta är utriven, satt så inåt h*lvete..
I helgen är det nattjobb som gäller men ska försöka få till lite golvläggning men har lite förberedelser innan det är dags för det
//Fredrik
Idag har köket blivit färdigtapetserat samt allt golvmatta är utriven, satt så inåt h*lvete..
I helgen är det nattjobb som gäller men ska försöka få till lite golvläggning men har lite förberedelser innan det är dags för det
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
//Fredrik
Hej!
Blev bara en snabbis idag. Fick gjutit igen de hålor som expanderspiken orsakade när socklarna togs bort. Hann aldrig påbörja golvläggningen innan det var dags att förbereda nattens jobb.
//Fredrik
Blev bara en snabbis idag. Fick gjutit igen de hålor som expanderspiken orsakade när socklarna togs bort. Hann aldrig påbörja golvläggningen innan det var dags att förbereda nattens jobb.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
//Fredrik
Hej!
Idag hann jag greja lite igen mellan jobbpassen. Jobbar natthelg nu och då är det 18-06 som gäller.
Började med att skära till bitar av golvmattan som jag kunde lägga i där köksskåpen tidigare suttit för att få jämn nivå. Sedan började jag med golvläggningen men hann tyvärr inte riktigt klart innan jobbet kallade igen. Men det är väldigt skönt att man börjar se lite resultat
Imorgon är planen att åka och hämta köket om den kärran jag ska låna är ledig men det verkar så
//Fredrik
Idag hann jag greja lite igen mellan jobbpassen. Jobbar natthelg nu och då är det 18-06 som gäller.
Började med att skära till bitar av golvmattan som jag kunde lägga i där köksskåpen tidigare suttit för att få jämn nivå. Sedan började jag med golvläggningen men hann tyvärr inte riktigt klart innan jobbet kallade igen. Men det är väldigt skönt att man börjar se lite resultat
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Imorgon är planen att åka och hämta köket om den kärran jag ska låna är ledig men det verkar så
//Fredrik
Bilderna kanske förvränger lite men lämnade du inte lite snål spalt mellan golv och vägg? Vill man inte ha lite mer så att golvet kan röra sig lite under årstiderna? Kanske inte gäller alla golv, men det va instruktionerna till mitt ekgolv iaf! Snyggt blev det iaf! Bra jobbat!
Kul att se att det går framåt.
Jag håller med Biggie. Det ser lite snålt ut med utrymme mellan golv och vägg.
Det är även lite udda att behålla dörrkarmen sådär och anpassa golvet efter det.
Jag hade kapat dörrkarmen med multisågen och skjutit in golvet under, alternativt tagit bort karmen om det inte ska sitta nån dörr där.
Det är även lite udda att behålla dörrkarmen sådär och anpassa golvet efter det.
Jag hade kapat dörrkarmen med multisågen och skjutit in golvet under, alternativt tagit bort karmen om det inte ska sitta nån dörr där.
Det är ett par millimeter spalt på i varje ände mot väggen så det är nog isf bilderna som luras lite. Tack så mycket!Biggie skrev:
Det är ett par millimeter i varje ände. Vad de gäller dörrkarmen så hade jag inte en tanke på att kapa av den och låta golvet gå under. Det hade ju såklart varit smartast ist för att kapa det tajt mot karmen som jag har gjort nu. Det ska tänkas på i fortsättningen, tack!maah skrev:Kul att se att det går framåt.
//Fredrik
Hej!
Igår gick allting som planerat så nu står alla köksdelar, sånär som några låd- & luckfronter som inte fanns i lager, i lägenheten.
Så idag blir det till att lägga klart golvet och sedan börja montera ihop stommar
//Fredrik
Igår gick allting som planerat så nu står alla köksdelar, sånär som några låd- & luckfronter som inte fanns i lager, i lägenheten.
Så idag blir det till att lägga klart golvet och sedan börja montera ihop stommar
Logga in
Skapa konto
//Fredrik
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 713 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 713 inlägg
Står det verkligen i läggningsanvisningarna att det räcker?I Isak90 skrev:
För parkett och laminat brukar det behövas kring 10 mm för att det ska finnas utrymme för golvet att växa när luftfuktigheten är hög på sommaren. Vid dörrkarmen ser det väldigt tight ut på sina håll.
Lätt tips är ju att använda dom där plast distanserna som kostar några kronor bara..
typ....
Förra ägaren i mitt hus hade nämnligen glömt detta i ett rum och det kändes surt att dra upp golvet, men eftersom att jag inte va säkert på varför golvet buktade upp på vissa ställen så va jag tvungen att kolla, och mycket riktigt satt golvet för tajt mot väggarna utan luftspalt
typ....
Logga in
Skapa konto
Förra ägaren i mitt hus hade nämnligen glömt detta i ett rum och det kändes surt att dra upp golvet, men eftersom att jag inte va säkert på varför golvet buktade upp på vissa ställen så va jag tvungen att kolla, och mycket riktigt satt golvet för tajt mot väggarna utan luftspalt
Det följde tyvärr inte med någon läggningsanvisning men det är mellan 5-10mm spel så det ska nog klara sigBirgitS skrev:
Ett bra tips med plastfistanser att ha med sig i framtida projekt.Biggie skrev:Lätt tips är ju att använda dom där plast distanserna som kostar några kronor bara..
typ....
[bild]
Den är inte så rolig, jag hoppas att mina 5-10mm spel ska räcka.
//Fredrik
Hej!
Idag har jag lagt klart golvet i köket samt börjat montera ihop lite skåp. Fick ihop högskåpet samt ett överskåp till kyl/frys. Fick hjälpa pappa att sätta in en ny ytterdörr också så där försvann lite tid.
Det var allt för idag, fortsättning imorrn kväll
//Fredrik
Idag har jag lagt klart golvet i köket samt börjat montera ihop lite skåp. Fick ihop högskåpet samt ett överskåp till kyl/frys. Fick hjälpa pappa att sätta in en ny ytterdörr också så där försvann lite tid.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto