52 815 läst · 220 svar
53k läst
220 svar
Helrenovering av 33kvm lägenhet från 1929
Rensat springor och behandlat golvet i vardagsrummet med hårdvaxolja olja idag Glömde ta bild efter behandlingen men det kommer på måndag, nu lång helg
Använde vanlig skruvmejsel för springorna och behandlade med Osmo hårdvaxolja natur, applicerad med Osmo mikrofiberroller. Såg bra ut, men får se resultat när vi kommer hem söndag kväll!
Använde vanlig skruvmejsel för springorna och behandlade med Osmo hårdvaxolja natur, applicerad med Osmo mikrofiberroller. Såg bra ut, men får se resultat när vi kommer hem söndag kväll!
Kommer du att foga springorna med något eller fyller hårdvaxoljan upp dem?Jonhal skrev:Rensat springor och behandlat golvet i vardagsrummet med hårdvaxolja olja idag Glömde ta bild efter behandlingen men det kommer på måndag, nu lång helg
Nej jag tycker nåtning får det att se ut som en bowlingbana.. Hårdvaxoljan går nog inte ner särskilt mycket tyvärr i springorna, men har dom klarat sig så här många årtionden klarar slig nog springorna ett tag till!PellePeps skrev:
Här är hårdvaxoljan vi körde på. Hade vi behandlat golvet två gånger hade jag först kört ett lager Osmo natur och sen ett lager Osmo ofärgad matt. Men nu när vi bara la på ett lager köpte jag en liten burk och blanda i. Blev grymt
Nya golvet i dagsljus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Jag tänkte att det skulle vara skönt att slippa få ner nytt skräp i fogarna. De kommer väl att fyllas upp med nytt damm och annat?Jonhal skrev:
Nja dom är rätt glesa så damm osv åker med vid dammsugningen. Anledningen till rensning av springorna var all gammal fogning och liknade som vart där tidigare men släppt och satt löstPellePeps skrev:
Hittade en trevlig före och efter jämförelse på ena väggen i vardagsrummet!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto