Håller på att sätta in ett Heimgard smart lock. När jag väl är klar med skiten vill den inte låsa...
Beror ej på avstånd mellan bleck och dörr.
Innehandtaget låser ibland.
Nån som vet vad det är att göra åt detta?
Beror ej på avstånd mellan bleck och dörr.
Innehandtaget låser ibland.
Nån som vet vad det är att göra åt detta?
Jag har aldrig monterat ett Heimlock, men den manövern du visar där ingår inte i deras installationsvideo vad jag kan se därför har jag svårt att dra någon slutsats av det som visas och sägs. Har du följt alla steg?
Vad menar du med att "den" sitter lågt?
Vad menar du med att "den" sitter lågt?
Det var en grej inne i cylindern vi missat att vrida rätt. Tack för hjälpen!MultiMan skrev:
Till er som funderar på att köpa kodlås rekommenderar jag Yale framför Heimgard. Har installerar två HG och har varit svettigt båda gångerna. Gillar inte touchscreenen heller.
Elektroniktokig
· LAT: 57.76145780 LON: 12.06116821
· 794 inlägg
ja man måste vrida den rätt så att elektroniken "vet" om den sitter på en högerhängd eller vänsterhängd dörr. Därav att innerhandtaget blev låst felaktigt för systemet trodde ju det satt på en dörr med motsatt hängning.Fredrik 234543 skrev:
Elektroniktokig
· LAT: 57.76145780 LON: 12.06116821
· 794 inlägg
Dessutom gillar jag inte yale alls. Problemet med deras lås är att mekaniken lämnar en del att önska.Fredrik 234543 skrev:
Heimgard kan eventuellt ha bättre mekanik, men krångligare installation. (och kanske slösa batterier mer).
Men att det är "svettigt" att installera ett heimgard säger mer om dig än låset. Man måste ha förståelse för hur lås funkar när man installerar ett, så man förstår vad varje steg i installationsmanualen har för funktion och varför man ska göra som de säger.
Ja, så är detS sebastiannielsen skrev:Dessutom gillar jag inte yale alls. Problemet med deras lås är att mekaniken lämnar en del att önska.
Heimgard kan eventuellt ha bättre mekanik, men krångligare installation. (och kanske slösa batterier mer).
Men att det är "svettigt" att installera ett heimgard säger mer om dig än låset. Man måste ha förståelse för hur lås funkar när man installerar ett, så man förstår vad varje steg i installationsmanualen har för funktion och varför man ska göra som de säger.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Borra hål för spottar laser eller inte
Belysning -
Telia blåser mig?? Bredband dyrare än i kampanj.
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Cocraft HL3X360-G krysslaser, 3 x 360 grader, grön
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Forsar vatten ovanifrån vvb Nibe F-110, låter som det blåser luft
Värmepumpar -
Prisskillnad målad råspont vs laserad/vaxad panel
Färg, Måla & Tapetsera