Binesh skrev:
Hur länge tycker ni man ska vänta på att få svar? Har inte hört ett pip från Black & Decker tanten Barbro... (Jo hon är en tant, 64 år och 153 dagar gammal)

Du fick ju ett telefon nummer! Det är värdelöst att maila.
 
Daniel_N skrev:
Grattis, det är verkligen en riktigt trevlig maskin att jobba med! Får du den att fungera på ett bra sätt på lägre varvtal så skriv gärna här.
Lite O.T. kanske men det är trevligt och snacka Festool även i en B&D tråd.
Jag såg att den har relativt lågt maxvarvtal jämfört med andra liknande. Ska det vara en fördel?
 
screamin-daemon skrev:
Du fick ju ett telefon nummer! Det är värdelöst att maila.
Ja, det är allmänt låg moral beträffande e-mail, men jag fattar inte varför man ska ha mail som kontaktuppgift när man ändå inte tänker svara?

Men ja.. Som sagt, jag har inte möjlighet att ringa.
 
Hej!

Har mailat till B&D flera gånger och fått svar efter ett par timmar, adressen jag har
använt är: infobdsve@blackdecker.se, och går till deras kundservice.

Adressen som någon rotat fram längre upp i tråden, är garanterad inte deras kontaktadress,
utan kommer säkert från någon domänregistering eller liknande.


//Freed



Binesh skrev:
Ja, det är allmänt låg moral beträffande e-mail, men jag fattar inte varför man ska ha mail som kontaktuppgift när man ändå inte tänker svara?

Men ja.. Som sagt, jag har inte möjlighet att ringa.
 
Freed skrev:
Hej!

Har mailat till B&D flera gånger och fått svar efter ett par timmar, adressen jag har
använt är: infobdsve@blackdecker.se, och går till deras kundservice.

Adressen som någon rotat fram längre upp i tråden, är garanterad inte deras kontaktadress,
utan kommer säkert från någon domänregistering eller liknande.


//Freed
Tackar! Ska genast prova den här adressen.
 
och får du inget svar...nu i helgen? så är han "troligen" deckad".´´ ..
Men se inte allt "svart "för det...försök lite senare..;)

Mvh
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Binesh skrev:
så får vi göra upp juridiskt. För saken är klar, det handlar om konstruktionsfel eftersom plastbiten är helt klart underdimensionerad!
.
Snälla..snalla..snälla ...bespara våra skattepengar till något vettigt istället!
 
det ända Black & decker verktyget jag skulle kunna köpa ( och kommer att köpa) är deras Powerfile . Den är grymt bra till slutbleck och annat smått som måste filas ner ,kraftig som fan är den också . När min kollega tog fram den när vi skulle renovera fönster skrattade jag men efter att jag använt den så blev jag såld .DEN SKA VI HA !!

Fast man får byta kabeln för den är sten hård plast kabel........
 
Redigerat:
Nimajneb skrev:
Snälla..snalla..snälla ...bespara våra skattepengar till något vettigt istället!
Du kanske vill köpa en Festool åt mig? Då lovar jag att inte röra dina skattepengar! :D

Edit: En DTS 400 EQ-Plus blir bra...
 
Redigerat:
Fredrik.engdahl skrev:
det ända Black & decker verktyget jag skulle kunna köpa ( och kommer att köpa) är deras Powerfile . Den är grymt bra till slutbleck och annat smått som måste filas ner ,kraftig som fan är den också . När min kollega tog fram den när vi skulle renovera fönster skrattade jag men efter att jag använt den så blev jag såld .DEN SKA VI HA !!

Fast man får byta kabeln för den är sten hård plast kabel........
Lika bra och investera i rätt märke från början. Mitt förtroende för B&D är lika med noll så jag känner mig skyldig att informera dig om andra alternativ:

Makita har två varianter:

Makita 9032, 9 mm
Makita 9031, 30 mm
 
jo jag vet men eftersom man inte använder maskinen dagligen så räcker det med Powerfilen . önskar bara att man upptäckt fesools variant innan den utgick
 
  • Festool_BF1E.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åh vad vackert! Varför slutade de tillverka den?
 
Binesh skrev:
Åh vad vackert! Varför slutade de tillverka den?
B&D sin var bedre :D
 
importensketsig skrev:
Är det denna som är bra alltså?

[bild]

[länk]

Sviker minnet mig eller är det där en uppdaterad variant? Har den sett ut sådär jämt?
Nej, från början var den svart. Makitas variant, är precis som priset antyder, rejält mycket bättre, på alla områden.

Festo's säljs inte längre (vet ej varför), men det är en mycket gedigen maskin, med 5-6 olika "armar" att välja på. Tyvärr kostar varje arm ca 1500kr. Dessutom är maskinen större, tyngre och klumpigare än makitan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.