Jaha hann in ett meddelande emellan också :) Oj svart, 3 generationer då.
 
Jag har använt den svarta black&deckern rätt mkt, och det är helt klart den B&D jag har gillat mest. Väldigt mycket maskin för pengarna faktiskt, speciellt med tanke på att få andra tillverkare har något liknande.

Om den nyare orange varianten är lika prisvärd har jag ingen aning om.
 
min kollega har den som finns ovan och den är skit bra ... finns för ca 500:- men då bara med 1 arm . vet inte om man kan köpa fler armar hos B&D men det borde man. tyvärr så är det med papp låda . om man vill ha väska och 3 armar så kostr den 1300:-
 
När jag först använde en powerfile så va det den gröna, förmodligen den som kom efter den svarta. nu på senare tid har jag kört med den oranga med påse. den har funkar över förväntan, så bra att jag hade det som ett av mitt mest använda verktyg brevid batterimaskinen och flex karroserisågen..
 
Finns en bandfiltillsats till vinkelslip att köpa på t.ex jula. Kostar ungefär 150:- och funkar helt ok även om den där lite rapplig.
 
jag har den satsen till vinkelslipen men den är inte lika bra som powerfilen för powerfilen kan man byta armar på . däremot så är den längre än powerfilen.
 
Fredrik.engdahl: är det röda med påse eller med cyclonic action du har bra erfarenheter av?
 
med påse .

men den med cyclone har starkare motor ( har ej testat den modellen)
 
Ser de også har en i XT Serien (XTA900EKA) . Det jeg har fra B&D er i XT serien og det bare går og går. Så det tror jeg er langt bedre enn mye av det de ellers lager.'

Men jeg har ikke denne, så vet ikke om den holder samme kvalitet.
 
K-Rauta kränger cyclonmodellen av powerfilen i kartong med en arm för 600 nu så jag högg till. Ligger på ~900 i andra butiker. Den åker raskt upp i TOPP som överlägset plastigaste verktyget jag äger. Mitt f.d. numera spruckna och skrotade skohorn i plast kändes gedignare.

Hoppas på att den levererar nu ändå! Det känns trots allt som ett väldigt användbart verktyg.
 
det som är synd är at 1 extra arm kostar ca 250-300 :-så om man ska ha alla 3 armar så kostar det ca 1000-1200 :- och det gör även den modell som är komplett
 
Kul att tråden lever än.

Uppdatering från trådskaparen:

Sticksågen gick till slut sönder den också. Jag skulle såga ett hål för golvbrunn i 22mm golvspån. Det tog nog 5 minuter att komma runt hela hålet. 5 MINUTER! Det hade nog gått snabbare med instickssågen. När hålet var öppnat så vägrade sågen att starta igen. Jag ägnade ca 2 sekunder åt felsökning och gick sedan till tunnan för elsopor.

Det blir en blå 85:a när jag behöver en stickis nästa gång.
 
Mikael_L
Å andra sidan ber du om'et, när du köper sånt ... :D

Din första post: ;)
tihimasmo skrev:
Jag hade en slipmus som bara la av.

Jag har en sticksåg som verkligen suger pung.

Jag köpte en skruvdragare som var helt slut efter trettio minuters trallskruvande. Den lämnade jag tillbaka och bytte mot en Ferax tigersåg (som också suger pung).

Jag kan inte vara den enda som skyr B&D som pesten.
 
Båda var arvegods, tack och lov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.