Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
Har bara fått första sprutan.
Inga biverkningar men eftersom jag är från Dalarna och lyssnade mycket på hårdrock som liten så hade jag inte räknat med det heller.
 
  • Haha
  • Gilla
Skip6711 och 10 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men risken blir ju mycket mindre att du blir infekterad när du är vaccinerad och om du trots allt skulle bli infekterad är du mindre smittsam. Alltså väldigt mycket bättre för 80-åringen om du är vaccinerad.

Det är ju det att risken för att du ska bli riktigt dålig av sjukdomen eller dö av den är större än av vaccinet.
Dödstalet är så pass lågt att jag är inte orolig. Jag väntar som sagt till de vet exakt alla biverkningar och hur de löser kroniska biverkningar. De har inte löst stackarna från svinis ännu. Och det var folk i min ålder som blev förstörda.

BirgitS BirgitS skrev:
För flockimmunitet mot deltavarianten behövs att över 80 % av befolkningen är immun, kanske upp mot 90 %, forskarna vet inte riktigt eftersom det är för nytt. Det innebär att om barn som är under 13 år ska slippa bli vaccinerade så måste i stort sett alla andra vaccinera sig eller ha insjuknat med deltavarianten.
Jag sätter aldrig en spruta i mitt barn mot detta. Han får de beprövade vaccinen. Inte ett snabbtillverkat.
Forskarna vet inget, de blir förvånade varje vecka.
Har sett hur läkemedelsbolagen experimenterar och tar inget ansvar.
 
BirgitS
R Rkarlsson skrev:
Dödstalet är så pass lågt att jag är inte orolig. Jag väntar som sagt till de vet exakt alla biverkningar och hur de löser kroniska biverkningar. De har inte löst stackarna från svinis ännu. Och det var folk i min ålder som blev förstörda.
Det må vara få som avlider med det förekommer.

Narkolepsi-fallen efter svininfluensavaccinerna kom inom en månad efter vaccineringen så vitt jag minns. Så fler sorters biverkningar är det osannolikt att det kommer fram efter nuvarande covidvacciner och det är inga kroniska biverkningar så vitt jag vet. Har du någon källa på motsatsen?

R Rkarlsson skrev:
Han får de beprövade vaccinen. Inte ett snabbtillverkat.
Du vet väl om att det tas fram nya influensavacciner varje år och det görs på ett halvår. Nu har det gått ung. ett år sen de första vaccinerades med de vacciner som har använts i Sverige. De vanliga barnvaccinerna har inte alls tagits fram med den kontroll som covidvaccinerna, just för att det skedde för länge sen. Har du läst på om biverkningarna för de vanliga barnvaccinerna?

Eller menar du som t.ex. något av de kinesiska vaccinerna som är gjort på traditionellt sätt med avdödat vaccin?
Problemet med det, liksom med influensavaccinet, är ju att skyddseffekten är låg, kring 50-60 %.

R Rkarlsson skrev:
Forskarna vet inget, de blir förvånade varje vecka.
Det gäller väl inte vaccinerna utan själva viruset.

R Rkarlsson skrev:
Har sett hur läkemedelsbolagen experimenterar och tar inget ansvar.
Vaccinerna i Sverige omfattas av Läkemedelsförsäkringen så det innebär ju att läkemedelsbolagen just har tagit ett ansvar.
 
  • Gilla
ylven och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det må vara få som avlider med det förekommer.

Narkolepsi-fallen efter svininfluensavaccinerna kom inom en månad efter vaccineringen så vitt jag minns. Så fler sorters biverkningar är det osannolikt att det kommer fram efter nuvarande covidvacciner och det är inga kroniska biverkningar så vitt jag vet. Har du någon källa på motsatsen?


Du vet väl om att det tas fram nya influensavacciner varje år och det görs på ett halvår. Nu har det gått ung. ett år sen de första vaccinerades med de vacciner som har använts i Sverige. De vanliga barnvaccinerna har inte alls tagits fram med den kontroll som covidvaccinerna, just för att det skedde för länge sen. Har du läst på om biverkningarna för de vanliga barnvaccinerna?

Eller menar du som t.ex. något av de kinesiska vaccinerna som är gjort på traditionellt sätt med avdödat vaccin?
Problemet med det, liksom med influensavaccinet, är ju att skyddseffekten är låg, kring 50-60 %.


Det gäller väl inte vaccinerna utan själva viruset.


Vaccinerna i Sverige omfattas av Läkemedelsförsäkringen så det innebär ju att läkemedelsbolagen just har tagit ett ansvar.
Influensavaccinet har inget med oss yngre att göra. Så den är inte ett problem.

Anledningen att min 2 åring inte får denna är för att barnen blir inte så sjuka, och skulle det mot all förmodan blir något kroniskt eller liknande så har jag förstört resten av hans liv.
Narkolepsin och tröttheter finns kvar hos de som tog det mot svinis, ett stort experiment, och de har inte fått hjälp.

Och anledningen att jag inte tar det är för att jag väntar på beskeden om det är säkert, och om de tänker bli årligt vaccin tänker jag inte alls ta det.

Inte svårare än så. Om jag bott i en stor stad, typ sthlm kanske jag resonerat på annat vis då det inte finns lika stor chans att hålla sig för sig själv.

Du behöver heller inte övertyga mig =) Jag kommer inte ändra mig.
 
  • Gilla
LevaLivet och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
R Rkarlsson skrev:
Och anledningen att jag inte tar det är för att jag väntar på beskeden om det är säkert, och om de tänker bli årligt vaccin tänker jag inte alls ta det.
Beskedet sen länge är att det är säkert och med mindre risker än att bli sjuk när man är i 30-årsåldern eller mer.

Ju färre som vaccinerar sig nu desto större risk att det bildas nya varianter så att uppdaterade vacciner behövs precis som när det gäller influensa. Så ditt och andras val nu påverkar hur äldre personer måste vaccinera sig i framtiden och så småningom är du också så gammal att risken att dö av covid inte längre är så liten som den är för dig nu.
 
  • Gilla
linneac och 8 till
  • Laddar…
Dos 2 imorn (y)
 
  • Gilla
ylven och 10 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Anledningen att min 2 åring inte får denna är för att barnen blir inte så sjuka, och skulle det mot all förmodan blir något kroniskt eller liknande så har jag förstört resten av hans liv.
Visst, men det har du väl om din 2-åring får något kroniskt (eller t.o.m. dör) av Coronaviruset också?
Inte vanligt att så små barn blir allvarligt sjuka och dör, men det har hänt.

https://bc.ctvnews.ca/baby-who-died...ngest-covid-19-victim-officials-say-1.5403185
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Det finns en tydlig korrelation mellan avsaknaden av intelligens och anti vaccers
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
ylven och 10 till
  • Laddar…
RoTe
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det finns en tydlig korrelation mellan avsaknaden av intelligens och anti vaccers
Du har en databas över individers IQ?
 
Fullvaccinerad, Covidbeviset utskrivet :p
 
  • Gilla
  • Haha
Kemisten och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Visst, men det har du väl om din 2-åring får något kroniskt (eller t.o.m. dör) av Coronaviruset också?
Inte vanligt att så små barn blir allvarligt sjuka och dör, men det har hänt.

[länk]
Nej det är ju risker man måste ta.
Jag väljer ju att ta den. Utifrån mitt perspektiv, och erfarenhet. 100% av alla jag känner som har haft den har varit riktigt lindriga. Den värsta fick rälig hosta.
Bara en har smittat vidare i sin familj, resten har den stannat vid den insjuknade.

Så jag fasthåller att risk och gamla. Sen därefter de som vill och inget tvång. Med tanke på hur löst DK, Norge, kanarieöarna och många andra länder behandlar smittan så blir det lite dubbelmoral.
DK kollar inte alla som kommer in, Norge har inga gränskontroller, Kanarieöarna har 100% noll restriktioner på nattklubbar osv osv.

Aja =) Jag slutar älta.
 
Fick ledvärk i en vecka efter 1:a dosen, tar andra på lördag. Hoppas jag inte blir alltför sjuk om jag blir dålig, åker till Vemdalen på fredagen efter.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det finns en tydlig korrelation mellan avsaknaden av intelligens och anti vaccers
Det finns en tydlig korrelation mellan avsaknaden av intelligens och att känna ett behov av att tala om för folk som inte tycker och tänker som en själv att det är de som saknar intelligens. ;)
 
  • Gilla
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
P
R Rkarlsson skrev:
De har inte löst stackarna från svinis ännu. Och det var folk i min ålder som blev förstörda.
Du är under 20, alltså?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.