Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Och du som hittade på något korkat svepskäl för att alltid ha rätt, så som du alltid måste ha.
Eller var det tvärtom?
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Birgit och RoTe - ni får inte leka i vår sandlåda om ni fortsätter så här.
 
  • Haha
Igen och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Eller var det tvärtom?
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from - Carl med snuttefilten i "Snobben".
 
  • Gilla
pacharan och 1 till
  • Laddar…
Man får inbilla sig stenhårt att man inte tog något i onödan när det nu är officiellt onödigt.
 
  • Haha
Minnie Mesola
  • Laddar…
BirgitS
davveno1 davveno1 skrev:
Man får inbilla sig stenhårt att man inte tog något i onödan när det nu är officiellt onödigt.
Det är ju bara onödigt nu därför att så många har vaccinerat sig och dessutom varit sjuka.
 
  • Gilla
  • Haha
Igen och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju bara onödigt nu därför att så många har vaccinerat sig och dessutom varit sjuka.
Ja givetvis. Stenhårt var ordet.
 
BirgitS
davveno1 davveno1 skrev:
Ja givetvis. Stenhårt var ordet.
Nej, det är inte inbillning. Det verkar vara du som inbillar dig stenhårt att vaccineringen var onödig, men det var ju den som räddade dig från väldigt stora restriktioner förra vintern. Man hade ju inte kunnat släppa omikronvarianten fri då utan att sjukvården hade kollapsat om inte så många hade varit vaccinerade.
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det är inte inbillning. Det verkar vara du som inbillar dig stenhårt att vaccineringen var onödig, men det var ju den som räddade dig från väldigt stora restriktioner förra vintern. Man hade ju inte kunnat släppa omikronvarianten fri då utan att sjukvården hade kollapsat om inte så många hade varit vaccinerade.
Och efter den kom en ny variant och sen kommer det ytterligare en ny variant...
Eller va det sista och seeeen blev de onödigt?
 
Ruttenrot Ruttenrot skrev:
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from - Carl med snuttefilten i "Snobben".
Det är väl Linus som brukar ha snuttefilten?
 
  • Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
BirgitS
davveno1 davveno1 skrev:
Och efter den kom en ny variant och sen kommer det ytterligare en ny variant...
Eller va det sista och seeeen blev de onödigt?
Det där låter irrelevant som svar på mitt inlägg.
 
  • Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker nivån i tråden har sjunkit till en oacceptabelt låg nivå.

Vi bör nu i stället diskutera om inte viruset kommit till jorden med de utomjordingar som von Däniken redan bevisat besökt jorden för ett tag sedan.

Kan man måhända lösa ut kinasnuvans DNA från de hällristningar som finns i Chile?

I övrigt konstaterar jag att jag inte drabbats av biverkningar från min femte spruta i höstas och att jag bara haft en förkylning i vinter
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Tror nästan alla jag känner haft corona minst en gång, vissa 3-4.
Vanliga influensor, magsjuka och förkylningar har det inte heller varit nån brist på efter restriktionerna hävdes.

En del har haft problem med smak/lukt en lång tid efter, vissa hade inga problem alls.. mer än lite snuva.. några kände inte av att de var sjuka (inga symptom av nått slag) så de jobbade och umgicks som vanligt (innan folk runt om dem blev sjuka och de testades också...).. ett par har varit sjukskrivna pga vad de drabbats av (tex hjärntrötthet..)

De äldre i min närhet har vaccinerats ytterligare några gånger.. jag (vi) stannade vid 3 tror jag det var.

Såg att nya "vägledningar" dök upp igår.. och arr de rekommenderar alla som är 80 plus (samt de som bor på äldreboenden) att ta ny vaccination .. hm vad är det 6 sprutan? 7?

Det verkar ju ha fungerat bra iaf, folk blir sjuka men de allra flesta slipper hamna på sjukan. Däremot lär vi fortsätta få höra om vaccinet ett tag till.. ny information kommer med tiden och resultatet (på gott och ont) kommer med tiden..
 
  • Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Så kändes det för mig i alla fall. Ovaccinerad.
Är ju väldigt individuellt hur kraftigt man reagerar. Själv fick jag det precis innan man började vaccinera min åldersgrupp, vi var fyra på jobbet som blev sjuka samtidigt. Jag jobbade hela tiden, de tre ungdomarna blev sängliggande 1-2 veckor. Men jag vaccinerade mig ändå, eftersom vi har många känsliga personer i omgivningen och eftersom jag pga allergi och bra immunförsvar inte har en susning om när jag är sjuk elelr inte och om jag smittar elelr inte. Vaccinerade smittar mindre än ovaccinerade.

Men att man nu inte längre har rekommendationen tre vaccindoser till friska under 50 betyder ju inte alls att det var fel att vaccinera sig då, tvärtom. Tror man det behöver man nog läsa på lite mer om hur vacciner, immunförsvaret och den här typen av virus fungerar. Det finns ju en anledning till att äldre ska vaccineras regelbundet mot influensa, lunginflammation och Covid. Pappa får sin sjätte spruta nästa vecka.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
davveno1 davveno1 skrev:
Och efter den kom en ny variant och sen kommer det ytterligare en ny variant...
Eller va det sista och seeeen blev de onödigt?
Nej, det kommer nya hela tiden, precis som influensa och förkylning. Men vi som är friska, någorlunda unga och haft några förkylningar, influensor och coronavirus har byggt upp ett immunförsvar som gör att vi inte behöver vaccin. När Covid-19 kom hade i stort sett ingen det, därför var vaccinet viktigt i början. Men varje gång man blir sjuk har det samma effekt på immunförsvaret som en vaccinspruta.

Jfr. Spanska Sjukan mfl influensor och se skillnaden nu när det finns vaccin.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.