148 116 läst · 1 120 svar
148k läst
1,1k svar
Har folk inga lån?
Renoverare
· Stockholm
· 18 567 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 567 inlägg
Ja. Och vem vill då bygga nytt nu? Det kommer bli rejäl rensning med all rätta på byggmarknaden. =)Nyfniken skrev:
Vad man då frågar sig är om KPI verkligen är ett rimligt mått på inflation?Nyfniken skrev:
https://www.affarsvarlden.se/kronika/har-bostadspriserna-stigit-eller-kronans-kopkraft-fallit
Knappast. Jag har vänner i Sthlm som köpt hus i Bromma. De fick det billigare (men inte billigt) för att det var gammalt och de gjorde helrenovering direkt. Då var den inte speciellt sliten, bara omodern.AndersMalmgren skrev:
För bostadsrätter däremot är det en helt annan sak, där kan det ligga dolda överraskningar i fastighetsägarens (Brf:s) ekonomi.
Kanske dags att du släpper sargen snart och köper dig en egen bostad? ☺️
Renoverare
· Stockholm
· 18 567 inlägg
Titta på statistiken istället för dina vänner.Nissens skrev:
Knappast. Jag har vänner i Sthlm som köpt hus i Bromma. De fick det billigare (men inte billigt) för att det var gammalt och de gjorde helrenovering direkt. Då var den inte speciellt sliten, bara omodern.
För bostadsrätter däremot är det en helt annan sak, där kan det ligga dolda överraskningar i fastighetsägarens (Brf:s) ekonomi.
Kanske dags att du släpper sargen snart och köper dig en egen bostad? ☺️
edit. finns inga dolda överraskningar då man kollar ekonomin innan man köper br.
Min brf tex har extremt god ekomomi. Grundades på 30-talet
Renoverare
· Stockholm
· 18 567 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 567 inlägg