175 359 läst · 1 328 svar
175k läst
1,3k svar
Har din elektriker också rekommenderat Plejd?
Wireless?Boilerplate4U skrev:
Det var ju så stabilt för att det var trådat ! .....
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 335 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 335 inlägg
Medlem
· Tomte-tekniker · Nordpolen
· 1 887 inlägg
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 335 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 335 inlägg
Håller med om att det är en märklig skrivelse... Jag antar att det syftas på CE märkning, som ju är självdeklaration, så finns ju ingen myndighet som godkänner produkter. Men kan ju ses som att om produkten inte är CE märkt så är den inte godkänd. Och då är vi tillbaka på att om du importerar utrustning (ebay, alibaba) så är du ansvarig för att den uppfyller gällande lagar och regler.Alfredo skrev:
Men de är ju CE-märkta. Det är dessutom AliExpress, eBay etc som importerar dem. De hanterar moms och tull mm.S swirve skrev:Håller med om att det är en märklig skrivelse... Jag antar att det syftas på CE märkning, som ju är självdeklaration, så finns ju ingen myndighet som godkänner produkter. Men kan ju ses som att om produkten inte är CE märkt så är den inte godkänd. Och då är vi tillbaka på att om du importerar utrustning (ebay, alibaba) så är du ansvarig för att den uppfyller gällande lagar och regler.
Du blandar ihop grossistimport med privatimport.S swirve skrev:Håller med om att det är en märklig skrivelse... Jag antar att det syftas på CE märkning, som ju är självdeklaration, så finns ju ingen myndighet som godkänner produkter. Men kan ju ses som att om produkten inte är CE märkt så är den inte godkänd. Och då är vi tillbaka på att om du importerar utrustning (ebay, alibaba) så är du ansvarig för att den uppfyller gällande lagar och regler.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 335 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 335 inlägg
S
swirve
Elektroniktokig