Nyfniken Nyfniken skrev:
"Första dan på jobbet?" = Har du aldrig varit med förr?
OK, du är en sån som slänger ur dig förolämpningar till personer som du inte känner.
God Jul på dig.
 
Sittställning
gol gol skrev:
OK, du är en sån som slänger ur dig förolämpningar till personer som du inte känner.
God Jul på dig.
Man kan också välja att inte ta det så personligt faktiskt ;)
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Myrstacken Myrstacken skrev:
Vid den tiden brukar jag inte ta nattmacka..
Då vill jag ha nougatglass eller ostkaka
kändes mer ok att skriva nattamacka men jag är helt med dig. En 200g marabou med riktigt kall mjölk funkar också ;)
 
  • Älska
Myrstacken
  • Laddar…
Alla som köper billiga Wall plugs på Amazon och ebay, har ni koll på att de uppfyller relevanta elsäkerhetsstandarder? Emc? Radio? Rohs?
Tog mig 1 min att hitta DoC för plejd Wall plug med relevanta standarder som den uppfyller. Detta är något som är testat och kostar rätt stora summor för tillverkaren, men som borgar för en gedigen produkt.
Som elektronikkonstruktör kan jag enkelt utveckla en produkt som fyller en viss funktion, men att konstruera så den uppfyller samt verifiera alla relevanta krav kan lätt lägga på 2-500% i utvecklingstid och 100% i bom kostnad.
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Sittställning
S swirve skrev:
Alla som köper billiga Wall plugs på Amazon och ebay, har ni koll på att de uppfyller relevanta elsäkerhetsstandarder? Emc? Radio? Rohs?
Tog mig 1 min att hitta DoC för plejd Wall plug med relevanta standarder som den uppfyller. Detta är något som är testat och kostar rätt stora summor för tillverkaren, men som borgar för en gedigen produkt.
Som elektronikkonstruktör kan jag enkelt utveckla en produkt som fyller en viss funktion, men att konstruera så den uppfyller samt verifiera alla relevanta krav kan lätt lägga på 2-500% i utvecklingstid och 100% i bom kostnad.

Detta är inget som många prioriterar, det ska vara billigt men om det är fullt med buggar eller säkerhetsbrister kan de leva med...
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
MultiMan
RoHS har snarast försämrat produktkvaliteten med betydligt fler spruckna lödningar pga blyfritt lödtenn, så kunde inte bry mig mindre om det.

Inte märkt av några störningar via luft eller till annan utrustning, varken ansluten till pluggen eller övriga nätet.

Pluggen kommer från ett stort företag och är CE-märkt, det är jag nöjd med. Väldigt välgjort intryck rent allmänt med högkvalitativa material och perfekt passning hos ingående delar. I nivå med Apples prylar.

Edit: Enligt kedjor som säljer produkten är den CE, FCC, ETL och RoHS-certifierad.
 
Redigerat:
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Detta är inget som många prioriterar, det ska vara billigt men om det är fullt med buggar eller säkerhetsbrister kan de leva med...
Nä, men den dagen huset brinner ner pga en Kina importerad Wall plug som visar sig ha undermålig isolation och för dålig klassad plast i huset så kan man hålla sig för skratt... Eller när tvååringen rycker ur Wall pluggen och ett kontaktstift sitter kvar i uttaget och elektrifierar barnet...
 
MultiMan MultiMan skrev:
RoHS har snarast försämrat produktkvaliteten med betydligt fler spruckna lödningar pga blyfritt lödtenn, så kunde inte bry mig mindre om det.

Inte märkt av några störningar via luft eller till annan utrustning, varken ansluten till pluggen eller övriga nätet.

Pluggen kommer från ett stort företag och är CE-märkt, det är jag nöjd med. Väldigt välgjort intryck rent allmänt med högkvalitativa material och perfekt passning hos ingående delar. I nivå med Apples prylar.
Det är skillnad på att ha ett CE märke och att de facto uppfylla de direktiv man påstår sig göra genom att sätta dit CE märket.
Sen kanske det finns Kina pluggar som faktiskt kan uppvisa ett DoC och är testade?!
Jag har öppnat produkter som ser gedigna ut på utsidan och där det va 1mm mellan primär och sekundärsida där sekundären var åtkomlig utifrån (typ usb laddare tex).
 
Sittställning Forlowt skrev:
Man kan också välja att inte ta det så personligt faktiskt ;)
Nu förstår jag inte varför du behöver göra dig till talesman för Nyfiken, han borde kunna stå för sina inlägg själv.
För mig är det viktigt att man möter andras åsikter med respekt. Meningslösa förolämpningar hör inte hemma i denna typ av forum.
 
  • Gilla
foppa
  • Laddar…
D
Sittställning Forlowt skrev:
Detta är inget som många prioriterar, det ska vara billigt men om det är fullt med buggar eller säkerhetsbrister kan de leva med...
Allt har buggar och säkerhetsbrister, även om just du inte råkar ha upptäckt dem. Jag håller dock med om att man inte ska köpa det sämsta kinaskitet, jag tror dock inte att Plejd har någon speciell certifieringsstandard som inte resten av branschen hänger med på, man får nöja sig med good enough, precis som du har gjort med Plejd.
 
D
S swirve skrev:
Nä, men den dagen huset brinner ner pga en Kina importerad Wall plug som visar sig ha undermålig isolation och för dålig klassad plast i huset så kan man hålla sig för skratt... Eller när tvååringen rycker ur Wall pluggen och ett kontaktstift sitter kvar i uttaget och elektrifierar barnet...
Vad är inte kinaimport i ett normalt hem idag...?
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Sittställning
D djac skrev:
Vad är inte kinaimport i ett normalt hem idag...?
Mina plejd ;)
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
J jassaj skrev:
jag säger z-wave

z-wave har fler produkter än Zigbee, bara att det finns färdiga styrenheter till värmefördelare.

Zigbee sänder på samma frekvens som Wi-Fi = risk för störningar.

Matter är bara ett sista försöka för Zigbee protokollet att blir som z-wave.
Nja, gör en sökning på AliExpress på dimbara LED-drivers, som kan styras av Z-vawe resp Zigbee...
Det är nästan omöjlgit att hitta några ens för Z-vawe.
Just radiokontrollerade LED-drivers är det som jag har väntat på i 10 år snart, och nu är de här.
Plejd har nog bra dimmers, men det är ju för gamla sortens ljuskällor och genom att försöka dimma moderna LED-drivers.
Sånt går ju bort enligt mig som vill ha bra dimmingskvalitet i alla lägen (även efter byte av CC-ljuskälla tex) om det ska vara någon alls.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Mina plejd ;)
Är de inte tillverkade i Kina?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Put your money where your mouth is!

Jag sätter en tusenlapp på att du har fel.
Jag dubblar!
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.