175 437 läst · 1 328 svar
175k läst
1,3k svar
Har din elektriker också rekommenderat Plejd?
Intresse finns men inte tiden tyvärr. Skulle gärna köra HA men just nu måste det bara köras igång på minimal med tid.D djac skrev:
Röststyrning går fetbort för min del. Däremot använder jag sällan appen för att tända ngt, istället kör jag med Plejds trådlösa WPH tryckknapp som både kan dimma och tända/släcka och kopplar den till flera DIM-puckar. Utebelysning går per automatik med astrour.D Derbyboy skrev:
Enda tillfället jag kör appen är om jag har glömt släcka i garaget, då är det smidigt att kolla i appen och släcka.
Jag gör detsamma, fast med Z-wave fjärr då, tycker det är snabbt och smidigt att köra scener med enkla knappar, har inte alltid telefonen i handen, kan såklart köra med röst om jag inte är vid fjärren.J JockeHX skrev:Röststyrning går fetbort för min del. Däremot använder jag sällan appen för att tända ngt, istället kör jag med Plejds trådlösa WPH tryckknapp som både kan dimma och tända/släcka och kopplar den till flera DIM-puckar. Utebelysning går per automatik med astrour.
Enda tillfället jag kör appen är om jag har glömt släcka i garaget, då är det smidigt att kolla i appen och släcka.
Med supportad lösning? TVn talar själv om för Home Assistant vad den gör så någon pluggavkänning behövs ej. Problemet är att "prata" med Plejd (supportat som sagt).D Derbyboy skrev:
Sen kanske de "ickesupportade fullösningarna" duger idag. Jag har ingen aning. Känns dock inte som en helt trygg väg att vandra.
J JockeHX skrev:
Vi håller med varandra! Precis vad den här tråden behövdeAlfredo skrev:
Med olika typer av andra sensorer som har reläfunktion så kan man göra mycket med Plejd också, även om inte Plejd har egna prylar. Men det är förstås bökigare.