9 667 läst · 111 svar
10k läst
111 svar
Här är veden billig och här har man ockerpriser – jämförelse 2024
?E Emanuel01 skrev:Drygt igen! Vet inte vad jag gjort mot dig för att förtjäna denna dryga attityd? Skrev att jag fått 2m2 och det stämmer ju, men du tvivla från att jag ens visste vad en m2 är! Otroligt aggresiv fördömning av en person! Du kunde ju inte ens utläsa att jag hade ett gallersläp fast jag skrev grindkärran?
Ville inte överdriva och skrev 2m2.
Men sanningen är väll någonstans mellan 2,5-3m2.
Som en klok person skrev " Det är det ingen ide att argumentera med idioter för man får aldrig rätt") Tog mig rätten att vara dryg tillbaka!
Förstår knappt varför jag ens ska argumenterar detta men någon ordning får de va!
Du behöver inte vara sur på mig för att du inte vet skillnaden på kvadratmeter och kubikmeter.E Emanuel01 skrev:Drygt igen! Vet inte vad jag gjort mot dig för att förtjäna denna dryga attityd? Skrev att jag fått 2m2 och det stämmer ju, men du tvivla från att jag ens visste vad en m2 är! Otroligt aggresiv fördömning av en person! Du kunde ju inte ens utläsa att jag hade ett gallersläp fast jag skrev grindkärran?
Ville inte överdriva och skrev 2m2.
Men sanningen är väll någonstans mellan 2,5-3m2.
Som en klok person skrev " Det är det ingen ide att argumentera med idioter för man får aldrig rätt") Tog mig rätten att vara dryg tillbaka!
Förstår knappt varför jag ens ska argumenterar detta men någon ordning får de va!
@Emanuel01
Om jag levererar ved till dig i form av 16 A4 papper som jag spridit ut på botten av din vedkärra, så har du fått 1m2 "ved" av mig.
800kr/m2 är mitt pris, men om du betäller snabbt och mycket kan jag gå ner lite i pris.
Om jag levererar ved till dig i form av 16 A4 papper som jag spridit ut på botten av din vedkärra, så har du fått 1m2 "ved" av mig.
800kr/m2 är mitt pris, men om du betäller snabbt och mycket kan jag gå ner lite i pris.
Va de sämsta svar jag hört är väll mer du som har problem! Så du menar att 1,2x 2.4x1m inte blir över 2m2? Blir mitt sista inlägg med svar till dig. Kan ju va att du gillar att reta personer men jag stoppar här då det är lönlöst att utbilda idioter! Du får ha en bra kvällF fribygg skrev:
Om @Emanuel01 har en någotsånär normal släpkärra är väl bredden minst 1,25m? Så jag hävdar att Emanuels släp har drygt 3m2 flakbotten och sannolikt rymmer minst 3,125m3 eftersom längden är 2,5 m och höjden på grindarna är 1m.B BSOD skrev:
Tråkigt att du inte förstår skilnaden på m2 och m3E Emanuel01 skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 108 inlägg
m2 som du skriver (m²) är en kvadrat med 1meters sidor, inget uppåt. Alltså ett pappersark som mäter 1 meter per sida.E Emanuel01 skrev:
m3 (m³) är en kubik, alltså en 'kartong' där varje sida är 1 meter
Den rymmer en byggskiva då jag köpte den för de måttet. Skäms nu, har ju fan läst D matte. Och så skriver jag fel prefix. Ibland är man idiotF fribygg skrev: