TRJBerg
E Emanuel01 skrev:
Drygt igen! Vet inte vad jag gjort mot dig för att förtjäna denna dryga attityd? Skrev att jag fått 2m2 och det stämmer ju, men du tvivla från att jag ens visste vad en m2 är! Otroligt aggresiv fördömning av en person! Du kunde ju inte ens utläsa att jag hade ett gallersläp fast jag skrev grindkärran?
Ville inte överdriva och skrev 2m2.
Men sanningen är väll någonstans mellan 2,5-3m2.
Som en klok person skrev " Det är det ingen ide att argumentera med idioter för man får aldrig rätt") Tog mig rätten att vara dryg tillbaka!
Förstår knappt varför jag ens ska argumenterar detta men någon ordning får de va!
?

TRJBerg TRJBerg skrev:
?
Svara inte dig!? Blev ju dumförklarad av Fribygg när jag sade att jag fått 2m2 på kärra. Helt obegripligt!

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
Drygt igen! Vet inte vad jag gjort mot dig för att förtjäna denna dryga attityd? Skrev att jag fått 2m2 och det stämmer ju, men du tvivla från att jag ens visste vad en m2 är! Otroligt aggresiv fördömning av en person! Du kunde ju inte ens utläsa att jag hade ett gallersläp fast jag skrev grindkärran?
Ville inte överdriva och skrev 2m2.
Men sanningen är väll någonstans mellan 2,5-3m2.
Som en klok person skrev " Det är det ingen ide att argumentera med idioter för man får aldrig rätt") Tog mig rätten att vara dryg tillbaka!
Förstår knappt varför jag ens ska argumenterar detta men någon ordning får de va!
Du behöver inte vara sur på mig för att du inte vet skillnaden på kvadratmeter och kubikmeter.

• Gilla
deetee och 3 till
  • Laddar…
B
@Emanuel01

Om jag levererar ved till dig i form av 16 A4 papper som jag spridit ut på botten av din vedkärra, så har du fått 1m2 "ved" av mig.

800kr/m2 är mitt pris, men om du betäller snabbt och mycket kan jag gå ner lite i pris.

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Du behöver inte vara sur på mig för att du inte vet skillnaden på kvadratmeter och kubikmeter.
Va de sämsta svar jag hört :) är väll mer du som har problem! Så du menar att 1,2x 2.4x1m inte blir över 2m2? Blir mitt sista inlägg med svar till dig. Kan ju va att du gillar att reta personer men jag stoppar här då det är lönlöst att utbilda idioter! Du får ha en bra kväll :)

• Haha
Tamak och 1 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
@Emanuel01

Om jag levererar ved till dig i form av 16 A4 papper som jag spridit ut på botten av din vedkärra, så har du fått 1m2 "ved" av mig.

800kr/m2 är mitt pris, men om du betäller snabbt och mycket kan jag gå ner lite i pris.
Om @Emanuel01 har en någotsånär normal släpkärra är väl bredden minst 1,25m? Så jag hävdar att Emanuels släp har drygt 3m2 flakbotten och sannolikt rymmer minst 3,125m3 eftersom längden är 2,5 m och höjden på grindarna är 1m.

E Emanuel01 skrev:
Va de sämsta svar jag hört :) är väll mer du som har problem! Så du menar att 1,2x 2.4x1m inte blir över 2m2? Blir mitt sista inlägg med svar till dig. Kan ju va att du gillar att reta personer men jag stoppar här då det är lönlöst att utbilda idioter! Du får ha en bra kväll :)
Tråkigt att du inte förstår skilnaden på m2 och m3

• Gilla
deetee och 1 till
  • Laddar…
Skrev faktiskt fel

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
m2 som du skriver (m²) är en kvadrat med 1meters sidor, inget uppåt. Alltså ett pappersark som mäter 1 meter per sida.

m3 (m³) är en kubik, alltså en 'kartong' där varje sida är 1 meter

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Ursäkta har varit väldigt trött

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
De va ja som va idioten med prefix

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
De va ja som va idioten med prefix
Vi gör alla våra misstag.

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vi gör alla våra misstag.
Ursäkta! Rätt så graft från mig!

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
Ursäkta! Rätt så graft från mig!
Rymmer din kärra en vanlig byggskiva? Är då längden 2,5 m som du skrev från början och bredden över 1,2m eller är flakmåttet 1,2*2,4m dvs 2,88m2?

F fribygg skrev:
Rymmer din kärra en vanlig byggskiva? Är då längden 2,5 m som du skrev från början och bredden över 1,2m eller är flakmåttet 1,2*2,4m dvs 2,88m2?ka
Den rymmer en byggskiva då jag köpte den för de måttet. Skäms nu, har ju fan läst D matte. Och så skriver jag fel prefix. Ibland är man idiot :)

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.