58 607 läst · 513 svar
59k läst
513 svar
Ha cash på hög
Ringde skatteverket, dom skulle skicka papper för 10år tillbaka, borde räcka enligt handläggaren där. Sen när jag ändå var där frågade jag om att jag knappt fick nån kvarskatt vilket jag brukar få och enligt dom själva har det begåtts fel i uträkningar på många deklarationer, men tydligen är uppskovsräntan slopad, vilket jag sett uppgifter om men att den faktiskt är det var en nyhet för mig
Varför är det tankevurpa? Allt han påstår stämmer ju. Vet du vad det kostar att hantera pengar? Att ha väktare vid öppning/stängning? Att ha växelkonto på bank och transport till och från butiken? Risken att bli rånad finns alltid. Falska sedlar, om än okänt för många, är ett problem som skapar merjobb.T Thomas_Blekinge skrev:
Fördelen är väl att kontanter funkar när elen eller tekniken är utslagen. Då funkar ju iofs inte boxen mot skatteverket eller något annat så det är ju lite skit samma. Då är det bättre att vänta 1 dag med att handla eller gå till annan affär.
Medlem
· Blekinge
· 10 793 inlägg
Och vad kostar det för en näringsidkare att få betalt med kort? Eller Swish?
Inget nytt, har haft Mobill och EasyPark i några år där vi bor, bara en bekräftelse av pågående förändring av kontanthantering.Alfredo skrev:
Och håller med att det ät otroligt smidigt.
De flesta som har möjlighet gör nog så idag.useless skrev:
Det var dock inte speciellt länge sedan jag sprang på en "utflyttad" som inte hade den möjligheten. Ser framför mig min egen irritation den dag jag är på bilsemester i USA och har svårt att parkera på grund av att jag saknar "USA-bankid". Måste börja bli riktigt svårt för bilburna utlänningar i Sverige på många orter.
Låt mig gissa att i en situation där betalningssystemet för parkeringsautomaterna havererar (pga strömavbrott eller vad det nu må vara) så kommer man att komma undan med att parkera gratis.
Det är inte för att kunna parkera i en krissituation man lägger cash på hög.
Det är inte för att kunna parkera i en krissituation man lägger cash på hög.