Hej, jag har en äldre toalett säkert från typ 2003. Problemet är att den läcker som ett såll. Jag har monterat bort precis alla skruvar jag kan hitta för att kunna lyfta cisternen. Jag behöver nämligen komma åt ringen med gängor för att kunna fästa spolanordningen. Sålänge jag inte kan fästa spolanordningen förblir toaletten värdelös. Hur får jag bort cisternen?
Det var stora problem med den insatsen. Gustavsberg tog fram en utbytesinsats med knapp istället. Har inget minne alls av att jag behövde lossa cisternen och så utan det vara bara att byta hela insatsen så var det klart sedan. Men det var 20 år sedan.
utbytes insats finns nog https://www.gustavsberg.com/fileadm...servdelsplansch_toaletter_aeldre_modeller.pdf
jag har en från början av 2000 talet troligen modellen som kom efter din ,där fick man klippa av pinnen för att få dit utbytesinsatsen
jag har en från början av 2000 talet troligen modellen som kom efter din ,där fick man klippa av pinnen för att få dit utbytesinsatsen
Tusen tack men om du tittar ner i cisternen så ser du en ring som ligger på botten. Det är denna ring jag vill skall gängas med spolanordningen. Omöjligt att göra om jag inte kan gå in bakifrån på cisternen.T tergo skrev:
Klicka här för att svara