Huset blev ju otroligt bra.
Men inget från byggprocessen mer än taket. De klippte ju från gjutet golv till färdiginrett.

Hade varit kul att se bygget av trappan exempelvis.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Undra hur många tusen timmars jobb och liter svett som passerat mellan de platsbesök som tv-teamet gjorde. Om han utfört största delen själv så förstår jag att han gått ner många kg. Jag instämmer med alla andra som är imponerad över resultatet, men vill dessutom påpeka att prestationen är mer imponerande än vad programmet förmedlade. Hatten av!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Gustav har med detta fantastiska bygge startat en trend. Just nu dammsugs Hemnet på jakt efter ödehus som kan förvandlas till något personligt och vackert. Miltals från kataloghus. (Inget fel på kataloghus, men gissar att just detta avsnitt verkligen fått upp ögonen på många som är i fas att bygga hus. Hade jag själv varit där hade jag utan tvekan snott/lånat många av Gustavs designlösningar...)
 
  • Gilla
Flipbed och 4 till
  • Laddar…
H hbspeedshop skrev:
Huset blev ju otroligt bra.
Men inget från byggprocessen mer än taket. De klippte ju från gjutet golv till färdiginrett.

Hade varit kul att se bygget av trappan exempelvis.
Instämmer. Sen förstår man ju självklart att produktionen inte kan vara på plats hela tiden. Kan dock tycka att de kunde varit där under de större händelserna.

En lösning på problemet kunde ju dock vara att ta in hobbyfotografer, så som mig själv, som kan filma byggprocessen när produktionen inte kan närvara. Många idag, likt mig själv, har ju både drönare och flertalet kameror till sitt förfogande.
 
  • Gilla
wyfred och 3 till
  • Laddar…
Vilken kille. Bygger hus, tar hand om och rider en häst, driver nattklubb/restaurang och fixade brygga och båt. Huset blev ju hur bra som helst men nog ännu mer imponerad av Gustavs driv och positiva attityd. Och sedan gick han dessutom ner i vikt på köpet :)

Han kan lätt skriva en bok om hur livet skall levas och sedan följa upp med en slutsåld turné om han vill tjäna sina pengar på det viset framöver.
 
  • Gilla
claym och 3 till
  • Laddar…
Fantastiskt väl genomfört projekt. Allt känns verkligen genomtänkt. Lite nyfiken på om det inte krävs bygglov vid en sådan stor renovering? Huset uppfyller ju inte alls kraven på tillgänglighet.
 
Coolt projekt.
Stor eloge till honom. Att ha så mycket egna visioner men ändå vara lyhörd för Gerts tips och förslag är riktigt bra gjort.
Alla deltagare i programserien brukar ha klara visioner men slår oftast dövörat till när Gert kommer med kloka inspel.
 
  • Gilla
hobbs och 4 till
  • Laddar…
Tips för er som vill se mer, Gustav har en instagram där han fokuserar på huset och det fortsatta byggandet:
starkelsefabrikenh @ Instagram
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Undervåningen skulle jag nog kunna ta alla dar i veckan, köket är fantastiskt.
Övervåning är ok. Men tror det finns mer att se i framtiden av detta fantastiska bygge.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Superfint! Bra jobbat!
 
otroligt fint synd att dom behövde förstöra slutet med smakprov av nästa vecka man hade ju hoppats på nåt till fint men det vart en till låda :rofl:
 
  • Gilla
jejdig och 2 till
  • Laddar…
Underbart program och ett härligt hus! Ser grymt fint ut, skulle bara önska att de gjort ett lite längre program särskilt uppbyggnaden av bottenvåningen hade man ju gärna sett lite mer av.

Sen kan jag inte låta bli att hänga upp mig på Anne - hur många gånger skulle hon säga "...och det här har du gjort aldeles själv..." ...sen hade han 6-8 polare som hjälpte honom lägga om taket, en svåger som var snickare och hjälpsamma grannar... Men det låter väl bra i TV...
 
  • Gilla
Nick&Wald och 1 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Undervåningen skulle jag nog kunna ta alla dar i veckan, köket är fantastiskt.
Övervåning är ok. Men tror det finns mer att se i framtiden av detta fantastiska bygge.
Jag instämmer i hyllningskören generellt men tycker nog att 4 miljoner för ett hus med endast ett sovrum är lite saftigt. Men grymt jobbat!
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Jag instämmer i hyllningskören generellt men tycker nog att 4 miljoner för ett hus med endast ett sovrum är lite saftigt. Men grymt jobbat!
Han bor ju ensam och behöver bara ett sovrum. Sovrummet är är å andra sidan rejält tilltaget, i stort sett hela övervåningen, så behöver han i framtiden ett eller två rum till är det ju relativt lätt att sätta upp några väggar.
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Underbart program och ett härligt hus! Ser grymt fint ut, skulle bara önska att de gjort ett lite längre program särskilt uppbyggnaden av bottenvåningen hade man ju gärna sett lite mer av.

Sen kan jag inte låta bli att hänga upp mig på Anne - hur många gånger skulle hon säga "...och det här har du gjort aldeles själv..." ...sen hade han 6-8 polare som hjälpte honom lägga om taket, en svåger som var snickare och hjälpsamma grannar... Men det låter väl bra i TV...
bättre en många här som skriver "vi ska bygga hus" men har total entprenad
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.