Lotta o Niklas skrev:
Vi ska bygga Kattegatt på tomt A16. Vi som ska bygga heter Lotta och Niklas. Vi har två barn - Maja född 01 och Theo född 05. Slutbeställningen är gjord (med mycket vånda :)) och huset levereras v 9. Inflyttning i augusti alltså.

Idag bor vi på landet utanför Kävlinge. Kör förbi på 108:an varje dag och tittar drömmande mot Gryet ;)... Men just nu känns det ganska avlägset.

Välkommna!!

Tack!

Jag blev superglad när jag hittade denna tråden. Och när jag hittade bloggarna på Myresjöhus hemsida (som jag inte besökt på länge). Det är jättekul att följa era byggen . Kanske skulle man börja blogga själv också :)...

Just nu ligger husfixandet lite på is... nästa steg är att välja tapeter och kakel och klinkers... och det lär ju bli svårt. Färg på putsen har vi inte heller bestämt... Men det är ju lite "roliga" bekymmer. Hur gjorde ni när ni valde tapeter och kakel och klinkers? Kan man låna hem tapetböcker någonstans?

Jepp, många färg/tapet-handlare har tapetböcker vilka man brukar kunna få låna hem utan problem. Vi avser själva få allt målat istället för tapetserat så färgprover för vår del... Vi är strax efter er i processen och har således inte valt färger och dylikt än vi heller, dock har vi varit runt och tittat en hel del så vi har en rätt bra bild över hur allt ska se ut i slutänden :)

Hejsan Lotta & Niklas,

Vi ska oxå få vårt hus i småbitar v9, men har planerat inflytt v27. Vi ska nog börja titta på kalkel och klinkers i början av nästa år.
Välkomna till Gryet. :)

Efter julhelgerna får vi ta tag i tapeter, färg, kakel och klinkers. Vi får ut och se om vi kan få lite inspiration och idéer. Lite tid har vi kvar innan vi behöver ha bestämt oss :).

Amjo, ni bygger på A14? Vår säljare säger så här: de strävar efter att bli klara v 27 men än så länge gäller v 33 (tror jag att det var) för vår del. Så klart hoppas vi att det ska bli klart v 27 :). Vi kommer säkert att ses v 9 när våra hus kommer. Husleveransen kommer att bli så spännande!

Var och tittade på Gryet i helgen. Det är många hus hus på gång nu. Riktigt roligt att se. Tyvärr ösregnade det när vi var där så jag var aldrig ute och kikade som jag egentligen ville, nyfiken som jag är.... ;) Det är typ ganska lerigt där.

Hej Allihop önskar er alla ett riktigt gott nytt år, det blir verkligen något att se fram emot 4 månader kvar det går fort
Lotta o Niklas skrev:
Efter julhelgerna får vi ta tag i tapeter, färg, kakel och klinkers. Vi får ut och se om vi kan få lite inspiration och idéer. Lite tid har vi kvar innan vi behöver ha bestämt oss :).

Amjo, ni bygger på A14? Vår säljare säger så här: de strävar efter att bli klara v 27 men än så länge gäller v 33 (tror jag att det var) för vår del. Så klart hoppas vi att det ska bli klart v 27 :). Vi kommer säkert att ses v 9 när våra hus kommer. Husleveransen kommer att bli så spännande!

Var och tittade på Gryet i helgen. Det är många hus hus på gång nu. Riktigt roligt att se. Tyvärr ösregnade det när vi var där så jag var aldrig ute och kikade som jag egentligen ville, nyfiken som jag är.... ;) Det är typ ganska lerigt där.

Var tvungna att åka förbi Kornvägen idag och kolla på vår tomt och de andra husen som byggs. Och nu börjar det hända saker på etapp 3. Fyra hus, bl a vårt, är nu utstakade med pinnar!!! :) Vi traskade runt i det blivande huset och försökte att föreställa oss hur det ska bli. Så häftigt det kändes! Tänk att man kan blir så exalterad över några pinnar...;)

Har varit ute och kollat lite på tapeter och dottern hittade en rosa med döskallar som hon gillade skarpt. Hmm vi får väl se...

hej
Den tapeten har min dotter också sett ut, jag tycker själv att den är rätt häftigt vi får väl se

Jag håller med dig - den är häftig. Till sonen hittade jag en fin tapet med piratmotiv. Svårt att välja, det finns ju så mycket. Vi kommer nog bara att tapetsera i sovrum och arbetsrum. Resten ska målas.

Lotta o Niklas skrev:
Nu har vi startat vår blogg!!

Välkomna in på [länk]!! Den finns även på Myreshöhus hemsida.

Kul, mer att läsa .... hoppas det är ok att jag länkar er blogg på vår blogg?!

Hej alla blivande grannar!

Nu flyttar vi snart till Kävlinge och det känns spännande! Snart ska vi in i "skolvärlden" och vi funderar på de olka skolor som finns i Kävlinge. Ni som redan bor i Kävlinge och har "skolbarn", kan ni rekommendera någon skola?

Jennie Karlsson
(En blivande skolmamma)

drarmi skrev:
Kul, mer att läsa .... hoppas det är ok att jag länkar er blogg på vår blogg?!
Absolut, helt ok! :)

cejan skrev:
Hej alla blivande grannar!

Nu flyttar vi snart till Kävlinge och det känns spännande! Snart ska vi in i "skolvärlden" och vi funderar på de olka skolor som finns i Kävlinge. Ni som redan bor i Kävlinge och har "skolbarn", kan ni rekommendera någon skola?

Jennie Karlsson
(En blivande skolmamma)
Vår son går på förskolan Stinsgårdens förskola som ligger bara ett par hundra meter från vårt hus. Kan det bli bättre! Där går även andra barn från gatan så då får de tillfälle att träffas på förskolan.

Hej igen!

Våra barn ska också gå på Stinsgårdens förskola (en av de nyöppnade avdelningarna) och det känns mycket bra!
Vad roligt att det är fler barn från området som också går där! Men jag har redan börjat fundera lite kring val av grundskola eftersom vår äldste son snart ska börja i förskoleklass..., men det finns ju mer tid innan det är dags, var mest nyfiken på om det redan finns skolbarn i området...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.