70 469 läst · 246 svar
70k läst
246 svar
Grannens soptunna står på min tomt
Nu är det säkert aldeles för sent för det här tipset, men undrar om det inte varit bäst att konstant slänga dina sopor i hennes tunna "av misstag". Helst så att den blev full ofta. Det hade ju varit intressant att se hennes reaktion då....
Se inlägg #4. Det är alltid en bra idé att läsa hela tråden.A Alexn72 skrev:
Elektroniktokig
· Göteborg
· 171 inlägg
Nu ser det varken rent eller fint ut på uppfarten men vi håller på med att renovera där. Rabatten ska grävas ur och en stenmur med makadam och pollare ska sättas. Vi kommer även bygga ett finare "hus" till våra sopkärlA Alexn72 skrev:
Så ser det ut just nu iaf:
Medlem
· Stockholm
· 4 013 inlägg
Du menar att dina soptunnor redan står där, eller förstår jag fel?
Elektroniktokig
· Göteborg
· 171 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 812 inlägg
Ser enkelt ut för mig. Flytta regelbundet grannens tunna åt vänster och ställ den på vägen framför grannens tomt och bygg ett litet hus där bara dina två tunnor får plats.Saabgubben skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 812 inlägg
Elektroniktokig
· Göteborg
· 171 inlägg
S Sackaros skrev:
Problemet är att hon inte vill flytta den. Inte en centimeter.. hon har gjort öppning i häcken för bekvämare soptömning från hennes tomt. Syns på bild.Henningelvis skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 812 inlägg
Elektroniktokig
· Göteborg
· 171 inlägg
Bygg sophuset och se till att hon inte når tunnorna från sin tomt.Saabgubben skrev:
Och sluta tramsa och ställ grannens tunna på gatan utanför hennes tomt och informera sophämtaren att inte ställa grannens tunna på din tomt.
Elektroniktokig
· Göteborg
· 171 inlägg
Fick kopia på polisanmälan idag och kan bekräfta att hon är anmäld för Egenmäktigt förfarande.
Funderar på att dela denna länken med polisen då det är mycket information som jag skrivit här som är till nytta kanske? Eller vad tycker ni?
Funderar på att dela denna länken med polisen då det är mycket information som jag skrivit här som är till nytta kanske? Eller vad tycker ni?