Nu är det säkert aldeles för sent för det här tipset, men undrar om det inte varit bäst att konstant slänga dina sopor i hennes tunna "av misstag". Helst så att den blev full ofta. Det hade ju varit intressant att se hennes reaktion då....

• Gilla
stigarn och 1 till
  • Laddar…
Karlia
A Alexn72 skrev:
Finns det möjlighet att få bild på aktuellt område eller bild på platsen möjligtvis.
Och av nyfikenhet. Var står dina.
Samt varför tror du hon vill ha dem där. Vintertid känns det väldigt otympligt att behöva gå över en oskyddad gräsmatta
Se inlägg #4. Det är alltid en bra idé att läsa hela tråden.

• Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Se inlägg #4. Det är alltid en bra idé att läsa hela tråden.
De jag efterfrågar finns inte i de inlägget.
Hade jag velat gissa mig till hur de står så hade de inlägget varit tillräckligt. ;)

• Gilla
Saabgubben
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
De jag efterfrågar finns inte i de inlägget.
Hade jag velat gissa mig till hur de står så hade de inlägget varit tillräckligt. ;)
Nu ser det varken rent eller fint ut på uppfarten men vi håller på med att renovera där. Rabatten ska grävas ur och en stenmur med makadam och pollare ska sättas. Vi kommer även bygga ett finare "hus" till våra sopkärl
Så ser det ut just nu iaf:

• Uppfart under renovering med svart bil, sopkärl och stenmur, gräsmarkeringar syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppfart under renovering med sopkärl och en bil, pil pekar på området som ska förbättras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hullefar
  • Laddar…
Du menar att dina soptunnor redan står där, eller förstår jag fel?

• Gilla
kallebunka
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Du menar att dina soptunnor redan står där, eller förstår jag fel?
Den med pil på är grannens. De andra är våra. Den bruna står lite dumt på rabatten pga grannens tunna som tagit upp platsen.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Saabgubben Saabgubben skrev:
Den med pil på är grannens. De andra är våra. Den bruna står lite dumt på rabatten pga grannens tunna som tagit upp platsen.
Ser enkelt ut för mig. Flytta regelbundet grannens tunna åt vänster och ställ den på vägen framför grannens tomt och bygg ett litet hus där bara dina två tunnor får plats.

• Gilla
Thomas i Uppland och 8 till
  • Laddar…
Vilken grej.. Jag skulle prata med sopgubbarna och be dem att inte tömma om den inte står på rätt plats. Vem vet, det kanske går...

• Gilla
Pin och 3 till
  • Laddar…
S Sackaros skrev:
Vilken grej.. Jag skulle prata med sopgubbarna och be dem att inte tömma om den inte står på rätt plats. Vem vet, det kanske går...
Den enda nedsidan med den idén är ju att det kommer att stå en överfull soptunna på TS tomt.

• Gilla
Saabgubben
  • Laddar…
S Sackaros skrev:
Henningelvis Henningelvis skrev:
Ser enkelt ut för mig. Flytta regelbundet grannens tunna åt vänster och ställ den på vägen framför grannens tomt och bygg ett litet hus där bara dina två tunnor får plats.
Problemet är att hon inte vill flytta den. Inte en centimeter.. hon har gjort öppning i häcken för bekvämare soptömning från hennes tomt. Syns på bild.

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Problemet är att hon inte vill flytta den. Inte en centimeter.. hon har gjort öppning i häcken för bekvämare soptömning från hennes tomt. Syns på bild.
En öppning som du kommer att bygga för med ditt lilla hus om jag förstår saken rätt.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
En öppning som du kommer att bygga för med ditt lilla hus om jag förstår saken rätt.
Ja precis

• Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
harry73
Vi kommer även bygga ett finare "hus" till våra sopkärl
Så ser det ut just nu iaf:
Bygg sophuset och se till att hon inte når tunnorna från sin tomt.
Och sluta tramsa och ställ grannens tunna på gatan utanför hennes tomt och informera sophämtaren att inte ställa grannens tunna på din tomt.

• Gilla
emmel och 12 till
  • Laddar…
Fick kopia på polisanmälan idag och kan bekräfta att hon är anmäld för Egenmäktigt förfarande.

Funderar på att dela denna länken med polisen då det är mycket information som jag skrivit här som är till nytta kanske? Eller vad tycker ni?

• Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
Synd att det inte finns någon vinnare i det här hur det än går.

• Gilla
Dublin och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.