God kväll!
Lite mörka bilder, men som ni kanske ser är trädgården i väldigt dåligt skick.
Efter att vår kära Golden retriever gjort en åker av gräsmattan 😁
Nu till sak, hur räddar jag trägården på bästa sätt? Lägga ny gräsmatta på rulle? Gräsfrön, sand och jord?
Ska sätta staket på altanen, så att vovven får hålla sig där tills vi åtgärdat trägården.
Lite mörka bilder, men som ni kanske ser är trädgården i väldigt dåligt skick.
Efter att vår kära Golden retriever gjort en åker av gräsmattan 😁
Nu till sak, hur räddar jag trägården på bästa sätt? Lägga ny gräsmatta på rulle? Gräsfrön, sand och jord?
Ska sätta staket på altanen, så att vovven får hålla sig där tills vi åtgärdat trägården.
Husägare
· Skåne
· 1 555 inlägg
Du har ju fortfarande vinter i trädgården, då tål gräset ingenting. Vänta tills det blir vår så kommer det återhämta sig.
Administrator
· Skåne
· 8 018 inlägg
Ska ni sälja snart? Då hade jag nog rullat ut gräs på rulle där, så är du säker på att det är fint tills ni säljer.
Vi har testat både att rulla ut gräs och att så, båda funkar ju men det tar längre tid att få ordning på det när man sår. Det är förstås dyrare att rulla ut gräs.
Vi har testat både att rulla ut gräs och att så, båda funkar ju men det tar längre tid att få ordning på det när man sår. Det är förstås dyrare att rulla ut gräs.
Inga planer på sälja snart, men vill göra det här innan, så det inte blir tätt inpå. Okej, tack för svar👍🏻Marlen Eskilsson skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kaminfoder - behöver fixas?
Värme allmänt -
IFÖ Cera rinner - försöka fixa själv behöver tips :)
Badrum -
Omöjligt fixa skottkärra!? Behöver tricks från erfaren fixare! [Video]
Trädgård allmänt -
Behöver inspiration fixa gräsmatta men har fyra hundar
Trädgård allmänt -
Hur fixa djupa hål i gräsmattan?
Gräsmatta