Bandbredd skrev:
Jag rekar att du dessutom lämnar
in den på service där dom uppdaterar mjukvaran med mera.
Hej

Vad gör de på servicen?
Om jag inte har något problem med min klippare, vad tjänar jag på att uppdatera mjukvaran? Har de lagt till nya funktioner eller andra förbättringar? Var kan man i så fall få information om vad det är? Vad kostar en service?

Tack!
/Ansy

Ps. Jag ställer också in station och klippare i varmförråd.
 
Ansy_74 skrev:
Hej

Vad gör de på servicen?
Om jag inte har något problem med min klippare, vad tjänar jag på att uppdatera mjukvaran? Har de lagt till nya funktioner eller andra förbättringar? Var kan man i så fall få information om vad det är? Vad kostar en service?

Tack!
/Ansy

Ps. Jag ställer också in station och klippare i varmförråd.
Jag tycker Nonkan på detta forum som är servicetekniker ska svara på det
då han vet om det är värt det..... :rolleyes:
 
Ansy_74 skrev:
Hej

Vad gör de på servicen?
Om jag inte har något problem med min klippare, vad tjänar jag på att uppdatera mjukvaran? Har de lagt till nya funktioner eller andra förbättringar? Var kan man i så fall få information om vad det är? Vad kostar en service?

Tack!
/Ansy

Ps. Jag ställer också in station och klippare i varmförråd.
Svaret finns i den här tråden faktiskt, skrivet av mig för lääänge sen:

http://www.byggahus.se/forum/traedg...alternativ-till-husqvarna-automower-4.html#99
 
Hej Nonkan "mr Expert" ;)

Jag är i stånd med att köpa en Husqvarna 220AC att ha i stugan. Rekommenderat pris 19 900 kr. Jag har ringt runt och fått 17 900 kr som lägst. (hos den närmsta återförsäljaren)

Är det ett bra Höstpris?

En återförsäljare sa att nästa år sker det en prishöjning till 22 000kr -Finns det uppgifter på det? eller säger personen ifråga detta för att man skall skynda sig att köpa?

Vad jag förstår så är Automowern inne i sin andra generation och funnits några år med denna. Vet du när nästa generation kommer? -Kanske därav prishöjningen?

Läst hela diskussionstråden och har den fullaste beundran till Nonkan som tar sig tid och är kunnig. TACK!

/Mvh Boråsaren
 
Sjöland skrev:
text

/Mvh Boråsaren
Svarat via PM
 
Hej hopp!

Är i samma läge som "Sjöland". Har inte börjat kolla hos återförsäljare än, men det är bara dagar bort nu :)

Jag har egentligen samma fråga som Sjöland: Är det rätt att köpa nu?
Vill ju att vad-den-nu-ska-heta är på plats och klipper när våren kommer.

/Magnus
 
Sjöland skrev:
Jag är i stånd med att köpa en Husqvarna 220AC att ha i stugan. Rekommenderat pris 19 900 kr. Jag har ringt runt och fått 17 900 kr som lägst. (hos den närmsta återförsäljaren)

En återförsäljare sa att nästa år sker det en prishöjning till 22 000kr -Finns det uppgifter på det? eller säger personen ifråga detta för att man skall skynda sig att köpa?
Någon som har hört något mer om någon prisjustering på 220AC?
 
Pepparkaka skrev:
Någon som har hört något mer om någon prisjustering på 220AC?
20800:- inkl moms, så det blir en ökning, men mindre än de 10% som Husqvarnas VD aviserade som generell prisjustering vid senaste kvartalsrapporten.

Det kommer även en lillebror, AM 305, som klarar upp till 5-600 kvadrat. Skillnaden mot tidigare 210 är bland annat automatisk laddning. 14900:- blir priset (troligen). Hos oss tror vi den kommer "döda marknaden" för många konkurrenter, då de flesta tomterna i större städer är runt den ytan. Husqvarna har ju resurserna för marknadsföring.

Stiga kommer också med en robotklippare, men bara en mindre förserie. Släpps "under säsong" 2011.
 
Nonkan skrev:
...Husqvarna har ju resurserna för marknadsföring.
När skall de börja använda dessa resurser? Har husqvarna någonsin kampanjat? :D
Så länge de (med rätta) är övertygade om att de är världsbäst på sina resp. område lär de lägga dessa pengar på hög till sämre tider.
 
Johan Gunverth skrev:
När skall de börja använda dessa resurser? Har husqvarna någonsin kampanjat? :D
Så länge de (med rätta) är övertygade om att de är världsbäst på sina resp. område lär de lägga dessa pengar på hög till sämre tider.
Var ganska mycket TV-reklam i år, TV4 mest, helsidor i målgruppens (krävande villaägare) tidningar (DI, SVD). Ny hemsida och fokus på sociala medier (motorsågar mest). DR och kampanjtidningar. Butikspromo, alla större mässor och en hel del banneraannonsering. Katalogen är inte speciellt billig heller. De senaste åren har det varit mycket varumärkesannonsering från Husqvarna. Det är en av de dyrare formerna av annonser, men effektivt på sikt.

Sedan finns det ju lite andra varumärken i koncernen som ska få sitt också, Gardena, Klippo, Jonsered och breddistrubitionsmärkena som Partner och MacCulloch...

Så de lägger en del pengar på det, i alla fall jämfört med t.ex. Tidab (Robomow) som hade en total omsättning på 5 miljoner förra året, där har man inte sett något större kampanjande direkt :)

Sen hade faktiskt Husqvarna stora leveransproblem i år, så mycket att de drog in annonsering av Automower och nya Rider 111. Det sålde för bra när konjukturen vände så snabbt helt enkelt. Angenämt problem iofs.

Världsbäst är de på vissa saker, och definitivt robotklippare. Skulle jag själv däremot köpa motorsåg eller trimmer skulle det bli en Stihl, utan tvekan.

Blir nog inte så mycket på hög, det finns gott om aktieägare som nog vill ha lite utdelning nu, Husqvarnaaktien har väl inte varit världens bästa affär hittills :)
 
Nonkan skrev:
Svarat via PM
Du får gärna PMa den informationen till mig med. Jag är i samma sits.

//n
 
nosslo77 skrev:
Du får gärna PMa den informationen till mig med. Jag är i samma sits.

//n
Kolla inlägget några rader upp, nr 656. Prisinfo har kommit sedan den tidigare frågan och årets info finns på www.husqvarna.se

Hittar man någon åf som har 2010:surprised:r kvar av AM220/AM230/Solar Hybrid är det bara att köpa om det är bra pris, det är inga ändringar på de modellerna. Själva var vi totalrensade redan i augusti.
 
Orginalbatterierna till AM G2 är ju på 2200mAh. Hittade dessa på tyska ebay, vad tror du om att sätta i ett sådant i en 220AC Nonkan?!
 
Gangsingen skrev:
Orginalbatterierna till AM G2 är ju på 2200mAh. Hittade dessa på tyska ebay, vad tror du om att sätta i ett sådant i en 220AC Nonkan?!
Är de inte rätt gjorda kan de störa slingsensorerna. CE-märkningen på maskinen upphör. All data över hur batteriet har fungerat blir konstig i.o.m att det inte är samma kapacitet. Ingen ÅF lär vilja ta i maskinen vid ev problem. Köp fett om du tänker mickla själv, det är VIKTIGT att det underhålls med jämna mellanrum.
Jag hade aldrig använt något som inte var original på en maskin som kostar 20 000, men har garantitiden upphört gör du som du vill. Det gör du iofs även om det är garanti kvar, men det verkar riktigt dumt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.