5 729 läst · 55 svar
6k läst
55 svar
Golvburen golvvärme kallt men radiator varmt
Det är troligen luft i golvslingan.
Den lär stå i dom ”fina” höjdpunkterna innan det går ner i golvet.
Du kan väl börja med att försöka få ut eventuell luft i det vänstra röret. Där går det att släppa lite på muttern på kopplingen som ser ut att sitta på en högpunkt. Där kommer troligen luft pysa ut. Den högra anslutningen är dock helt omöjlig att lufta. Amatörernas julafton verkar det ha varit då detta fantastiska rörmontage genomfördes. Att lufta elementen hjäper inte mot luften du har i golvslingan.
Du kan väl börja med att försöka få ut eventuell luft i det vänstra röret. Där går det att släppa lite på muttern på kopplingen som ser ut att sitta på en högpunkt. Där kommer troligen luft pysa ut. Den högra anslutningen är dock helt omöjlig att lufta. Amatörernas julafton verkar det ha varit då detta fantastiska rörmontage genomfördes. Att lufta elementen hjäper inte mot luften du har i golvslingan.
Nej, radiatorn fungerar utmärkt.J jonaserik skrev:
Den är kanon, blir jättevarm om jag kör på max.
Enbart gv som inte blir varmt, den förblir kall oavsett hur jag gör
GoC skrev:Det är troligen luft i golvslingan.
Vilken av alla tre?
Den översta, mitten eller längst ner mot kopplingen mot vattenrörskopplingen ?
Du måste få ur luften i den idiotiska inkopplingen. Det skall sitta luftskruvar i högpunkterna så du får väck luften.S Slirkan skrev:
Alternativt. Stäng alla element i huset så allt flöde går till badrummet, då kanske pumpen orkar trycka ur luften.
Ojoj, detta bådar inte gott.J jonaserik skrev:
Tror ni att det får bli en rörkrökare som får komma och kolla på detta då?
Eller vad kan hända om jag stänger av elementet helt och testar att gänga av "pytte-lite" för att se om det kommer luft?
Frågan är bara vilken gänga då ni prata om motsatta rör