R Robert-san01 skrev:
Ok. Är elementet kallt nu och de andra elementen varma?

Tyvärr låter det som du får felanmäla till styrelsen/fastighetsägaren eller ringa rörmokare om det är villa.
Jag, den radiator som är kopplad till gv var kall förut när jag hade termostaten på 1 och golvvärme slangarna blev inte varmare för det (väntade drygt) 1 timma men ingen skillnad
 
Kanske du har då 1-rörs, stäng termostaten/ventilen på det element som du visar och se vad som händer.
 
J jonaserik skrev:
Kanske du har då 1-rörs, stäng termostaten/ventilen på det element som du visar och se vad som händer.
Stänger av det snart, hur länge bör jag vänta?
 
J jonaserik skrev:
Kanske du har då 1-rörs, stäng termostaten/ventilen på det element som du visar och se vad som händer.
Det blev ingen skillnad.
Samma temperatur på rören som innan, och känner man på värmeslangen till gv så är det fortfarande ingen värme i dem.

Hmm... Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.
 
S Slirkan skrev:
Hmm... Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.
Blir elementet varmt eller, GV blir inte varmt , ( troligen ) luft i slingan , det kan vara lite klurigt att lufta GV, allrahelst so jag ser det din, du har cirkulationspump för värmen, vilken fart är det på den. visa gärna med ett foto vad du har för pump.
 
Hej,

Jag vet inte vilken detalj exakt det är, men är det någon utav dessa detaljer som är vid fjärrvärmen?

Tilläggas ska också att nu är det inte ens lite luft i något elememt, det kommer vatten direkt ur ventilerna så fort man öppnar dessa.
(golvet är svinkallt )
 
  • Fjärrvärmecentral med olika rör och mätinstrument på en vägg, möjlig orsak till avsaknad av värme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Expansionskärl för fjärrvärme med tryckmätare och kopparledningar mot en gul vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VVS-installation för fjärrvärme med synliga rör, ventiler och mätarenheter på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J jonaserik skrev:
Blir elementet varmt eller, GV blir inte varmt , ( troligen ) luft i slingan , det kan vara lite klurigt att lufta GV, allrahelst so jag ser det din, du har cirkulationspump för värmen, vilken fart är det på den. visa gärna med ett foto vad du har för pump.
Här kommer mer bilder på vad jag tror är cp
 
  • Rörsystem med ventiler och en röd Grundfos cirkulationspump kopplad till elinstallationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grundfos cirkulationspump monterad i rörsystem, modell UPS 25-40 130, med fokus på pumpens etikett och anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på värmepumpinstallation med rör, en Grundfos cirkulationspump och elektriska anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den röda pumpen på sista fotona, på den svarta s,k luckan på vänster sida är det ett vred med 1 - 2 - 3 på vad står den på nu.
 
J jonaserik skrev:
Den röda pumpen på sista fotona, på den svarta s,k luckan på vänster sida är det ett vred med 1 - 2 - 3 på vad står den på nu.
Skickar en bild på hur det ser ut.
Men alla radiatorer verka fungera galant, men kan det bli skillnad om jag antingen ställer den på 1 eller 3?
 
  • Värmepumpens kontrollknapp med inställningar, små kablar och kopparledningar i ett pannrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Läste från början av tråden lite mer, ska vara lite ärlig så hat det nog fungerat dåligt från början, lite som ett hempul, om du ställer vredet på 3 så ökar farten på vatten och kommer nog att trycka det igenom. FJV kommer att reglera efter utetempen, kallare ute mer värme till elementen. Prova med, tar kanske 1 timma så ska elementet vara varmt och kom tillbaka, det finns mer att säga om den kopplingen.
 
J jonaserik skrev:
Läste från början av tråden lite mer, ska vara lite ärlig så hat det nog fungerat dåligt från början, lite som ett hempul, om du ställer vredet på 3 så ökar farten på vatten och kommer nog att trycka det igenom. FJV kommer att reglera efter utetempen, kallare ute mer värme till elementen. Prova med, tar kanske 1 timma så ska elementet vara varmt och kom tillbaka, det finns mer att säga om den kopplingen.
Okej, så du menar att det kan hända att golvvärmen kan komma igång om jag sätter den på 3:ans läge?

Jag testar det nu ikväll och kikar golvet.
Ja, jag vet inte riktigt hur man ska göra på bästa sätt.
 
Jepp det måste bli ett högre tryck ( flöde ) på vattnet som ska pumpar runt. Svårt att säga så här på avstånd, men prova med det jag skrev.
 
J jonaserik skrev:
Jepp det måste bli ett högre tryck ( flöde ) på vattnet som ska pumpar runt. Svårt att säga så här på avstånd, men prova med det jag skrev.
Har satt den på 3 nu, låter det vara i någon timme, men om det skulle fungera, är det något fel på att låta cp vara på maxhastighet (3:an) ?
 
J jonaserik skrev:
Jepp det måste bli ett högre tryck ( flöde ) på vattnet som ska pumpar runt. Svårt att säga så här på avstånd, men prova med det jag skrev.
Om du kollar på bilden i inlägget jag skrev 15:18, är det normalt att "piggen" är så kort, när jag trycker ner den så fjädrar den tillbaka men det är inte alls långt man kan trycka ner den.
 
Du kanske ska motionera den, först knacka på den med skaftet på en mejsel ( som en hackspett ) ett tag och sedan trycka ner och släppa ca 15 -20 ggr. Inte säkert att det går att få upp den mera, men värt ett försök då dom har förmåga att fastna om dom som i ditt fall sitter konstant i ett läge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.