5 729 läst · 55 svar
6k läst
55 svar
Golvburen golvvärme kallt men radiator varmt
Jag, den radiator som är kopplad till gv var kall förut när jag hade termostaten på 1 och golvvärme slangarna blev inte varmare för det (väntade drygt) 1 timma men ingen skillnadR Robert-san01 skrev:
Det blev ingen skillnad.J jonaserik skrev:
Samma temperatur på rören som innan, och känner man på värmeslangen till gv så är det fortfarande ingen värme i dem.
Hmm... Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.
Blir elementet varmt eller, GV blir inte varmt , ( troligen ) luft i slingan , det kan vara lite klurigt att lufta GV, allrahelst so jag ser det din, du har cirkulationspump för värmen, vilken fart är det på den. visa gärna med ett foto vad du har för pump.S Slirkan skrev:
Hej,
Jag vet inte vilken detalj exakt det är, men är det någon utav dessa detaljer som är vid fjärrvärmen?
Tilläggas ska också att nu är det inte ens lite luft i något elememt, det kommer vatten direkt ur ventilerna så fort man öppnar dessa.
(golvet är svinkallt )
Jag vet inte vilken detalj exakt det är, men är det någon utav dessa detaljer som är vid fjärrvärmen?
Tilläggas ska också att nu är det inte ens lite luft i något elememt, det kommer vatten direkt ur ventilerna så fort man öppnar dessa.
(golvet är svinkallt )
Här kommer mer bilder på vad jag tror är cpJ jonaserik skrev:
Skickar en bild på hur det ser ut.J jonaserik skrev:
Men alla radiatorer verka fungera galant, men kan det bli skillnad om jag antingen ställer den på 1 eller 3?
Läste från början av tråden lite mer, ska vara lite ärlig så hat det nog fungerat dåligt från början, lite som ett hempul, om du ställer vredet på 3 så ökar farten på vatten och kommer nog att trycka det igenom. FJV kommer att reglera efter utetempen, kallare ute mer värme till elementen. Prova med, tar kanske 1 timma så ska elementet vara varmt och kom tillbaka, det finns mer att säga om den kopplingen.
Okej, så du menar att det kan hända att golvvärmen kan komma igång om jag sätter den på 3:ans läge?J jonaserik skrev:Läste från början av tråden lite mer, ska vara lite ärlig så hat det nog fungerat dåligt från början, lite som ett hempul, om du ställer vredet på 3 så ökar farten på vatten och kommer nog att trycka det igenom. FJV kommer att reglera efter utetempen, kallare ute mer värme till elementen. Prova med, tar kanske 1 timma så ska elementet vara varmt och kom tillbaka, det finns mer att säga om den kopplingen.
Jag testar det nu ikväll och kikar golvet.
Ja, jag vet inte riktigt hur man ska göra på bästa sätt.
Om du kollar på bilden i inlägget jag skrev 15:18, är det normalt att "piggen" är så kort, när jag trycker ner den så fjädrar den tillbaka men det är inte alls långt man kan trycka ner den.J jonaserik skrev:
Du kanske ska motionera den, först knacka på den med skaftet på en mejsel ( som en hackspett ) ett tag och sedan trycka ner och släppa ca 15 -20 ggr. Inte säkert att det går att få upp den mera, men värt ett försök då dom har förmåga att fastna om dom som i ditt fall sitter konstant i ett läge.