18 473 läst · 321 svar
18k läst
321 svar
Golvärme styrning
Hej tack och ni var snälla och hjälpte oss dotter har en luftvattenvärmepump och vi hade inte värme i huset hela vänter och köpte oljaelementer men vi hade varmvattnet .Jag ringde till en firma och han tittade på utedelen som är q9 år och helt pajat och måste bytas sade han. Han tittade på innedelen och tycket i expdstiobkärlen var noll och han fylla på och trycket blev 1 bar. Dagen efter trycket blev noll igen och inget varmvattnet alls.Jag ringde värmepump firman och han sade att varmvatten gick på elpstronen och nu är stannat och jag kan inte hjälpa. Det går inte vara i huset utan varmvattnet. Kan man koppla om elen bara för starta varmvattnet på något sätt? Det är inte lätt byta hela systemet och tar tid också.vad ska vi göra tack.J Josth skrev:
Jag kan knappast någonting alls om Fujitsu värmepumpar tyvärr. Men bra VVS servicefirmor brukar kunna fixa åtminstone en mindre tillfällig elektrisk varmvattenberedare istället om det är fel på varmvattnet. Tycker ni ska fråga fler servicefirmor om de kan komma med det.
Tack för svaret och önskar dig en trevlig helgJ Josth skrev:
Tack. Jag menar att en rörmokare som göra det.Kan rörmokaren koppla den ftån varmvatten bredare till rören som går till fördelarensmotor.för att varmvattnet ska når i hela en plan hus?. TackJ Josth skrev:
Klicka här för att svara