18 662 läst · 321 svar
19k läst
321 svar
Golvärme styrning
Det saknas luftning på både tillopp och retur på högpunkterna. Ser även ut som det saknas på rören som går till utedelelen men det är svårt att se på bilderna.
Kan nästan garantera att det är luft som är problemet. Magnetitproblem brukar aldrig sätta igen en växlare så snabbt utan det är alltid cirkpumpen som får sönder först då den blir magnetisk och suger fasst magnetiten.
Kan nästan garantera att det är luft som är problemet. Magnetitproblem brukar aldrig sätta igen en växlare så snabbt utan det är alltid cirkpumpen som får sönder först då den blir magnetisk och suger fasst magnetiten.
Hej och tack, jag undrar för vad kallas den saknade röret och sitter den? kan ni märke platsen för röret i den bifogade fotot?.Iceman255 skrev:
Det saknas luftning på både tillopp och retur på högpunkterna. Ser även ut som det saknas på rören som går till utedelelen men det är svårt att se på bilderna.
Det finns två rör som går ut på fasaden och sedan till utedelen enlig foton. Magnetiterna har lite minskad för varje dag , bifogade bilden..Tack
Hej, tror ni att företaget blir upprörd över min kunskap,vädjan genom att be dem fixa utluftingar och rören till utedelen, eller har jag rätt att göra denna begäran för att deras arbete varit bristfälligtN Nannito skrev:
Det sitter en avluftare ovanför lite bakom på bild i inlägg # 139 och sen är det avluftare på fördelarrören på bild i inlägg # 59 och det räcker, så att börja med att säga "" att gör om med mer avluftare är ingen höjdare "" Har du ingen luft nu så lått vara och lufta någon i månaden om du är orolig.
J jonaserik skrev:
J jonaserik skrev:
Ja det hade jag missat. Dom luftningarna är alltså på rören till utedel.J jonaserik skrev:Det sitter en avluftare ovanför lite bakom på bild i inlägg # 139 och sen är det avluftare på fördelarrören på bild i inlägg # 59 och det räcker, så att börja med att säga "" att gör om med mer avluftare är ingen höjdare "" Har du ingen luft nu så lått vara och lufta någon i månaden om du är orolig.
Men våde tillopp och retur på värmesystem har en högpunkt ovanför värmepumpen vilket är fel. Detvska finnas luftning där även om dom lyckats spola ur luften nu. Varje gång ts rengör filtret släpps det in luft som kommer hamna i den högpunkten.
NU har jag inte gått tillbaka i tråden, den är lång. Om jag inte har helt fel så är det en filterboll och då blir det bara 2 centiliter luft vid rensning och det åker med ut i systemet och kommer tillbaka, samlas i avluftningen ovan VP
När jag ser bilden där rören går genom väggen så får jag känslan av att det ändå är installationen som är problemet här. Något är fel i installationen. Vem lämnar en rördragning på en fasad på det sättet?N Nannito skrev:
Hej och jag ber farstatjen tala om vad är felet på rördrag kng.?. Vi kan inte lämna den utan insyn och den fungerade bra när vädret var -15°. Vi reste till Malmö och blösligt började vp larma igen för låg volymflöde och den började använda endast elpatronen igår. Vi måste vända hem för att återställa felet och få den fungerar på kompressorn. Det går inte återställa felet online eller via företaget. De ska komma och byta cirkulationspump på tisdag. Sedan vi installetde VP har min son åkte två gånger från göteborg för att fixa temperaturer. Vi börjar bli trötta på VPn och vi måste betala för cirkulationspump och spoling, filteret. Vad ska vi göra utan att nå resultat,? Tack önskar er en trevlig helg.Farstatjej90 skrev:
Felet med fasaden är för det första att rören inte är raka eller fästa i fasaden med omsorg och att man lämnat fogskum så det ser ut som att lillebror gjort det.N Nannito skrev:Hej och jag ber farstatjen tala om vad är felet på rördrag kng.?. Vi kan inte lämna den utan insyn och den fungerade bra när vädret var -15°. Vi reste till Malmö och blösligt började vp larma igen för låg volymflöde och den började använda endast elpatronen igår. Vi måste vända hem för att återställa felet och få den fungerar på kompressorn. Det går inte återställa felet online eller via företaget. De ska komma och byta cirkulationspump på tisdag. Sedan vi installetde VP har min son åkte två gånger från göteborg för att fixa temperaturer. Vi börjar bli trötta på VPn och vi måste betala för cirkulationspump och spoling, filteret. Vad ska vi göra utan att nå resultat,? Tack önskar er en trevlig helg.