Mikael_L
Jag köpte en förpackning Elpress och en Nelco, så kör jag med Nelco-skarvarna när det gäller massiva kopparledare.
Det är kanske överdrivet, men det känns dock alltid lite skönt att följa leverantörens anvisningar, om det inte är till mer besvär än såhär.

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Jo, man gör ju oftast presskarvar på ställen där man inte vill göra om det (oåtkomligt). Då vill man ju veta om det kommer att hålla i längden. Synd att det ska vara så otydligt.

Mikael_L
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jo, man gör ju oftast presskarvar på ställen där man inte vill göra om det (oåtkomligt). Då vill man ju veta om det kommer att hålla i längden. Synd att det ska vara så otydligt.
För mig är det nästan uteslutande vid centralbyten och ledare som inte längre räcker till.
Så det är inte speciellt oåtkomligt, knappt svåråtkomligt. Men man vill ju ändå inte riskera att något måste göras om i framtiden pga glapp eller dåligt utförande.

• Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Varför har man skarvat från gul/grön -> röd?

MultiMan
Det är väl en gammal installation där röd var jord? Jag har röd jord i mitt hus, både på inkommande matning och i övriga huset, utom där jag dragit nytt såklart.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Det är väl en gammal installation där röd var jord? Jag har röd jord i mitt hus, både på inkommande matning och i övriga huset, utom där jag dragit nytt såklart.
Ja så kanske det är, såg nu att det bara var centralbyte…

Svider i ögonen dock 😬

• Haha
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Varför finns det inte en småleende smiley som reaktion?
typ 😉

• Gilla
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.